אאא

Nest, חטיבת הבית החכם של גוגל שהוכפפה לאחרונה לחברת האם, מסמנת לעצמה שוק מטרה חדש: אזרחים ותיקים.

לפי דיווח של CNBC, נציגי גוגל החלו לפקוד בתי אבות, שכונות פנסיונרים ולהתייעץ עם מומחי גריאטריה בארה"ב, במטרה לגייס לקוחות ומובילי מותג.

לפי הדיווח, תנסה גוגל להקנות לקשישים חופש ועצמאות גדולים ככל הניתן, בסיוע מכשיריה החכמים למיניהם. מוצרי Nest מתאימים היטב לפלח השוק הזה: החיישנים שלה יכולים לסייע למי שמתקשה בתנועה ולשמש כמערכת התרעה למקרים מסוכנים כמו נפילה באמבטיה; נורות אוטומטיות יכולות לסייע להתמצא בסביבה הביתית במהלך הלילה; וחיישני טמפרטורה ולחות יכולים לנהל את בקרת האקלים ולהתאימה לדרישות הפיזיולוגיות המתאימות.

רעיונות אלה נמצאים בשלבי בדיקת היתכנות ולא בטוח שהמהלך יבשיל מבחינה מסחרית, על אף הפוטנציאל שטמון בו: כמיליון אמריקאים חיים כבר היום בבתי אבות או משתמשים בשירותי סיוע לקשישים והמספר רק צפוי לטפס.

גוגל Home, אפליקציה לשליטה בבית החכם של גוגל (צילום: Shutterstock)
גוגל Home, אפליקציה לשליטה בבית החכם של גוגל (צילום: Shutterstock)
הגדלה

מוצרי בית חכם, שאולי מרגישים קצת מוגזמים עבור קהל צעיר יותר, דווקא מתאימים מאוד לדרישות קשישים. למשל מנעולים חכמים שיכולים לסנן באופן אוטומטי למי מותרת הגישה לבית, תרמוסטטים חכמים ורכיבי אוטומציה אחרים. האוכלוסיה המבוגרת מתאפיינת בזמן פנוי רב - מה שיוכל לספק לגוגל היקפי שימוש גדולים - ובקצב אימוץ טכנולוגי גבוה משנדמה. ואולם, מערכת הבריאות האמריקאית לא מספקת ביטוח רפואי הולם לכל קשיש, כך שלרבים מבני הגיל השלישי במדינה אין כסף לגאדג'טים.

גוגל רכשה את Nest ב-2014 תמורת 3.2 מיליארד דולר. החברה נשארה עצמאית תחת מטרייתה של אלפבית עד לפני שנה, אז הועברה לרשות גוגל לאחר שהמנכ"ל והמייסד שלה עזב את תפקידו. כעת החטיבה מתפקדת כגוגל Home ואחראית, בין השאר, גם על הרמקולים החכמים ומוצרים אחרים לבית.