אאא

קמפיין "ישראל מתייבשת" לא מצליח להשפיע על דעת הקהל, ולשנות את ההרגלים של הציבור הישראלי.

מנתונים שאספה רשות המים ושהגיעו לידי "כלכליסט" עולה, כי צריכת המים בחודש יולי האחרון עלתה ב-0.6% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

הקמפיין, שהושק בחודש מאי האחרון, קרא לציבור הישראלי לצמצם את השימוש במים בגינה, בשירותים, במקלחת ובמטבח, וזאת במטרה להתמודד עם הבצורת ומחסור המים במשק הישראלי, שנאמד ב-2.5 מיליארד קוב, ושהשפיע גם על הזיהום במעיין 'מי עדן'. הקמפיין הושק לאחר שבמהלך השנתיים האחרונות הצריכה הביתית בישראל פר נפש עלתה ב־7%.

ההסבר לעלייה נעוץ בכך שבארבע השנים האחרונות מחירי המים לבית ירדו ב־30% בזכות טכנולוגיות התפלת המים שהשתכללו. ברשות המים מסבירים כי "שני האלמנטים האלו גרמו לכולנו להרפות קצת מהבלמים ולצרוך מעבר למה שבאמת צריך".

ברשות המים קיוו שהאפקט של הקמפיין יהיה מוצלח כבעבר. כעת טוענים ברשות ש"צריך היה להפריד את הצריכה של הבית מהגינון הציבורי, למשל, ומהצריכה העירונית. הקמפיין נועד להחזיר את הצריכה הביתית לרמה אותה שימרנו כשבע שנים".