חרדים בהייטק: 24 שעות של האקתון מיוחד בבני ברק

שבוע שעבר התקיים האקתון מיוחד במינו במרכז ההייטק והחדשנות אמפרסנד בני ברק. ההאקתון היה פרי שיתוף פעולה של ארגון קמא-טק הפועל לשילוב חרדים בהייטק יחד עם חברת IBM ישראל. צפו בתמונות (הייטק, שיווקי)

24 שעות של האקתון מיוחד בבני ברק. (צילום: יוסי לייטער)

האתגר בהאקתון היה לפתח יישומים שונים הקשורים לעולמות הבינה המלאכותית, תוך שימוש ב API של מחשב העל של IBM ווטסון, מעל 150 מתכנתים ומתכנתות חרדים השתתפו בהאקתון שנמשך 24 שעות רצופות, מיום חמישי בבוקר ועד יום שישי בבוקר, חברת IBM העמידה לרשות המשתתפים גישה פתחה למחשב העל ווטסון ולכלי ענן נוספים, כמו גם צוות של מנטורים ומומחים שהיו במקום על מנת לתת מנטורשיפ ותמיכה למפתחים.

במהלך היממה של ההאקתון, התקיימו במקום תפילות, סעודות, כולל צ'ולנט בחצות הלילה, ואפילו סליחות ותקיעת שופר של חודש אלול עם זריחת החמה, וכמובן, חגיגה גדולה של טכנולוגיה ומדעי המחשב. בכירים רבים מעולם ההייטק הגיעו לבקר במהלך הלילה לראות את הצוותים השונים בפעולה, ולתת טיפים ועצות.

באדיבות המצלם

ביום שישי בבוקר, לאחר 24 שעות רצופות של תכנות, הציגו 16 צוותים דברים מרשימים ויצירתיים, חבר שופטים מכובד שכלל את מנכ״ל יבמ ישראל דניאל מלכה, מנכ״ל מיקרוסופט לשעבר וכיום שותף בקרן ההון סיכון Israel Growth Partners משה ליכטמן, מנהל הטכנולוגיות של טאבולה ליאור גולן, השותפה המנהלת של אפטרדוקס אירית ישראלי כהנא, ואבי ויזל מנהל קשרי המפתחים של חברת יבמ ישראל, נבחרו ארבעת המיזמים הבאים:

מקום ראשון: שרי קוגן ואיציק אשכנזי, אפליקציה לתכנון טיול, אתה מדבר עם הצ’ט, בשפה טבעית, בכח היכולות של הבינה המלאכותית של ווטסון הוא מבין מי אתה ומה אתה אוהב לעשות ומרכיב לך טיול לפי האישיות שלך, בדיוק כמו שהיית מתייעץ עם חבר אנושי שמכיר אותך משכבר הימים (יש פה יכולת בינה מלאכותית כפולה, שיחה בשפה טבעית, ויכולת של פרופיילינג אישיותי).

מקום שני אפי דומב, יענקי בידרמן וידידיה זולצבכר, רכב ביטחון קטן אוטונומי שמסתובב באירוע, מצלם את הנוכחים ומזהה מי הינו אורח מוזמן ומי לא, ושולח התראות בטיחות למארגני האירוע. (יכולת בינה מלאכותית כפולה, נסיעה אוטונומית, וזיהוי אנשים).

מקום שלישי (שקיבל בדיוק את אותו הניקוד כמו המקום השני) דוד פונברשטיין, צ’ט שמלמד אותך שפה, מזהה אילו מילים אתה מכיר ואיזה לא ומשוחח איתך רק במילים שאתה מכיר, וככל שאתה לומד הוא מתקדם איתך (בינה מלאכותית כפולה, שיחה בשפה טבעית, והבנת רמת השיחה של האדם והתאמת הבינה המלאכותית הממוחשבת לרמת השיחה של התלמיד).

מקום רביעי: חביב השופטים ברכה אסולין, חני שפינר ודודי שליסר, אשה יכולה לסנכרן חשבון אינסטגרם כלשהו. המחשב מבין לפי זה איזה סוג בגדים היא אוהבת ללבוש ומציג לה מרחבי האינטרנט בגדים בסגנון שהיא אוהבת.

באדיבות המצלם

מנכ"ל IBM ישראל דניאל מלכה ציין בדבריו בסוף האירוע את הרמה הטכנולוגית הגבוהה של היישומים שפיתחו המתכנתים החרדים, והוסיף שהתפעל במיוחד מההתלהבות והיצירתיות שהצוותים השונים גילו. הוא אמר שזה רק צעד ראשון של שיתוף פעולה בין IBM לבין ארגון קמא-טק, לפעול למען שילוב של נשים וגברים חרדים בקדמת ההייטק הישראלי.

תמונות: יוסי לייטער

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר