אאא

מאות מולטי־מיליונרים חובבי רכב התכנסו בשבוע שעבר להציג את מכוניות האספנות שלהם באחת מתערוכות הרכב האקסקלוסיביות ביותר בעולם — הקונקורס ד’אלגאנס שמתקיימת בפבל ביץ’, קליפורניה, מדי שנה. הכניסה לציבור הרחב אסורה, והמכוניות יוצאות מן המרתפים הממוזגים פעם בחצי שנה לכל היותר. בשנים האחרונות החלו גם יצרני רכב להציג שם את מרכולתם בתמורה להענקת חסויות נדיבות. אלא שהשנה הסתמן חידוש: כמובן שהוצגו דגמים אקסקלוסיביים, אך השנה לא נשמע רעם מנועי 12 בוכנות ולא הופרח לאוויר עשן מכוניות - רוב יצרני הרכב הציגו מכוניות חשמליות, ודבר נוסף - כמה מן הדגמים החשמליים היו מחווה לדגמי עבר, כלומר העיצוב שלהם נעשה בהשראת מכוניות משנות החמישים והשישים. שלושה מהדגמים שהציגו יצרני הרכב הם מרצדס EQ Silver Arrow, אינפיניטי Prototype 10 ויגואר E Type חשמלית.

עבור חובבי מרצדס השם Silver Arrow נושא משמעות היסטורית מיוחדת. החץ הכסוף הוא שמן של מכוניות המרוץ של מרצדס משנות השלושים ששלטו אז במסלולי המרוצים. EQ היא מכונית תצוגה שאמנם עוצבה בהשראת אותן מכוניות מרוץ, אלא שהיא מצוידת במנוע חשמלי המפיק 738 כוחות סוס. טווח הנסיעה הרשמי מרשים: 400 ק”מ. המרכב עשוי סיבי פחמן קלי משקל, ותא הנוסעים אינו מצויד בשעונים, אלא במסך תצוגה רב־תכליתי.

אינפיניטי 10 Prototype שאבה השראה ממכוניות ספידסטר של שנות החמישים והשישים. מכוניות ספידסטר נולדו בקליפורניה והיו בעצם גרסאות מקוצצות, נמוכות ואווירודינמיות של דגמים קיימים שצעירים שינו ושדרגו לצורכיהם. אינפיניטי מדגישה שהדגם עוצב בבריטניה, אך נבנה באופן ידני לחלוטין בקליפורניה. בכל הקשור בביצועים, הספקים ויכולות, אינפיניטי מעדיפה לשמור את הנתונים לעצמה ואינה חושפת מידע.

יגואר ניצלה את התערוכה להכרזה על תחילת שיווקה של E Type החשמלית, שהסיעה את הנסיך הארי ובת זוגתו אל טקס חתונתם. בשונה מיתר הרכבים בתערוכה, יגואר הציגה מכונית היסטורית אמיתית, כלומר יגואר E Type משנות השישים והשבעים, שממנו היא שלפה את מנוע הבנזין והשתילה במקומו רכיבים חשמליים. המטרה לפי יגואר היא לשמר את התנהגות הכביש של היגואר האגדית וגם את הביצועים: המהירות המרבית של היגואר החשמלית היא 240 קמ"ש וטווח הנסיעה הוא 274 ק”מ חרישיים. המחיר המשוער - כ־500 אלף דולר.