אאא

נסיעת מבחן של מונית אוטונומית ברחובות טוקיו, הסתיימה בהצלחה ויתכן שהמוניות ישמשו את ההמונים כבר ב-2020.

המונית האוטונומית הצליחה לקחת נוסעים בתשלום דרך רחובותיה הצפופים של טוקיו, והעלתה בכך את הסיכוי שהשירות יהיה מוכן לפעולה בזמן, כדי להסיע ספורטאים ותיירים בין אתרי התחרויות והעיר - במהלך אולימפיאדת הקיץ 2020.

ZMP, מפתחת טכנולוגיית נהיגה אוטונומית, וחברת המוניות הינומורו קוטסו, טוענות שבדיקות הכביש שהחלו השבוע, הן הראשונות בעולם שכוללות מוניות אוטונומיות ללא נהג, ונוסעים בתשלום.

נסיעות המבחן התרחשו על רקע דיווחים של טויוטה וענקית התחבורה אובר, על הגברת מאמציהן לפתח רכב אוטונומי בניסיון לגבור על מתחרותיהן ביפן, ארה"ב ואירופה.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

טויוטה אמורה להשקיע 500 מיליון דולר במיזם, אשר מטרתו פיתוח כלי רכב שמבוססים על המיני-ואן של יצרנית המכוניות, סיינה, תוך כוונה להתחיל לבחון את הרכבים ב-2021, כך הודיעה החברה השבוע.

טויוטה סיינה (צילום: שאטרסטוק)
טויוטה סיינה (צילום: שאטרסטוק)
הגדלה

מיזם הנהיגה האוטונומית של אובר ספג מהלומה במרץ כאשר אחד מהרכבים האוטונומיים שלו פגע והרג הולכת רגל במהלך נסיעת מבחן באריזונה.

ניסאן וחברת הטכנולוגיה DeNa ביצעו גם הן נסיעות מבחן בתחילת השנה, לשירות הרובו-רכב שלהן שנקרא Easy Ride, לאורך מסלול של 4.5 ק"מ בעיר הנמל היפנית יוקוהאמה. DeNa ו-ZMP ערכו גם מבדקים למונית ללא נהג באמצעות מיניואן Estima של טויוטה, במהלכם הוסעו עשרות דיירים מבתיהם לחנויות המקומיות בעיר פוג'יסאווה שליד טוקיו במהלך מרץ 2016.