אאא

גוגל משלבת כלי אימות זהות במערכת הפרסום שלה, כדי למנוע מנוכלים לרכוש פרסומות במנוע החיפוש ולהתחזות לנציגי שירות רשמיים של חברות ולהונות משתמשים באמצעות שירות טכני מזויף.

נוכלים רבים רוכשים פרסומות לשאילתות של תמיכה טכנית ומציגים קישורים לאתרים או מוקדי תמיכה מזויפים. כך, למשל, התוצאה הראשונה לשאילתה Apple Tech Support, היא אמנם קישור לאתר אפל, אך עם כיתוב שכולל מספר חינמי והצעה לקבל עזרה מיידית ממומחים. המספר לא שייך לאפל, למוביל את המתקשר למוקד שמבצע הונאת שירות טכני.

לפי הוול סטריט ג'ורנל, הונאות אלו עלו לגולשים אמריקאיים מיליארד דולרים. לפי נתונים שפורסמו השנה, 72% מהפרסומות במנועי חיפוש לתמיכה טכנית הוצגו על ידי נוכלים. איך עובדת ההונאה? מרגע שהקרבן מתקשר למרכז התמיכה המזויף, מבקשים הנוכלים גישה למחשב שלו, ואז מריצים תוכנת אנטי-וירוס מזויפת כדי להציג איומי אבטחה כוזבים. בשלב זה, הם מוכרים לו שירות תמיכה מיותר ואף מזויף בעלות של מאות דולרים.

בתגובה לפניית הג'ורנל אמרה גוגל בתחילה שהיא מחויבת למלחמה בפרסומות רעות, ושבשנה שעברה הסירה יותר מ-100 פרסומות כאלה בשנייה – 3.2 מיליארד בסך הכול. עם זאת, ביום ו' האחרון הכריזה על צעדים מהותיים יותר.

"ראינו עלייה בפרסומות מטעות מספקי תמיכה טכנית צד ג', והחלטנו להגביל פרסום בקטגוריה הזו בכל העולם", נכתב בבבלוג הרשמי של החברה. "בחודשים הקרובים נשיק תוכנית אימות כדי לוודא שרק ספקים לגיטימים של תמיכה טכנית צד ג' יכולים להשתמש בפלטפורמה שלנו כדי להגיע לצרכנים. המאמצים לא יעצרו את כל השחקנים הרעים, אבל יהפכו את העבודה שלהם לקשה הרבה יותר". לגוגל יש כבר מערכת אימות לסוגי פרסומות אחרות, למשל מנעולנים. כן אסרה החברה הצגת פרסומות הלוואות קצרות מועד ומשחררים בערבות.