אאא

היום הודיעה קבוצת 'מלם תים' על סיום פרויקט הקמת תשתיות מחשוב, ב-20 אתרי יציאה לטסטים הממוקמים צפונית לתל אביב. 

כניסת הרפורמה במבחני הנהיגה, הביאה בין השאר להשקעה של משרד התחבורה במחשוב המבחן. את הפרויקט מובילה חברת 'מילגם' המתמחה במתן שירותים וניהול פרוייקטים, ושזכתה במכרז. עלות הפרוייקט: 3 מיליון שקלים.

המערכת שתשמש כ-130 בוחני נהיגה (טסטרים), היא חלק ממערכת 'ברוש' של חברת 'מוטורולה', לניהול מבחני הנהיגה החדשים.

אחד השינויים הוא, שתהליך ניהול מבחני הנהיגה יהיה אוטומטי לגמרי. מערכת 'ברוש' לניהול מבחני הנהיגה החדשה תאפשר הקצאת מבחן נהיגה תוך ימים ספורים למשל, כאשר עד כה ניתן היה להמתין שבועות ואפילו חודשים עד למציאת מועד פנוי.

מוטורולה (צילום: שאטרסטוק)
מוטורולה (צילום: שאטרסטוק)
הגדלה

 עוד יתרונות וחידושים: מבחנים מצולמים תחת פיקוח, מסלול נסיעה אקראי, מבחן נהיגה אובייקטיבי עם קריטריונים מוגדרים מראש ושקיפות מלאה כלפי התלמידים ומורי הנהיגה. כך זה עובד:

הנבחנים מקבלים הודעה על מועד הבחינה במסרון - SMS, והבוחן מזהה את הנבחן על פי נתונים המופיעים בטאבלט שלו. מסלול המבחן נבחר באופן אוטומטי על ידי המערכת, ולא על ידי הבוחן - טסטר, כשתוואי המסלול מתאים בדיוק לאורך הנדרש. המבחן מצולם ומפוקח על ידי מערכת 'ברוש'.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

בסוף המבחן, הבוחן עובר על רשימת כשירויות הנהיגה המופיעה בטאבלט שלו, ומסמן האם הנבחן נהג כראוי או לא. המערכת מתעדכנת בצורה אוטומטית, באופן פשוט, שקוף לנבחן ואובייקטיבי לגמרי.

אילוסטרציה (צילוםף שאטרסטוק)
אילוסטרציה (צילוםף שאטרסטוק)
הגדלה

לאחר המבחן, מועברים הצילומים, השמע, מסלול הנסיעה והטופס שמילא הבוחן, למחשב מרכזי בזמן אמת. המערכת מנתחת את הנתונים ומשקללת ציון סופי. תוך חצי שעה בלבד, הנבחן מקבל הודעה האם עבר את המבחן.

טל בסכס, סמנכ"ל חטיבת הפרויקטים בקבוצת מילגם הסביר כי "בזכות המערכת החדשה, משרד התחבורה יהיה מקצועי יותר, שקוף יותר, מהימן יותר ומעל לכל נגיש וזמין. המטרה היתה בין היתר צמצום זמן המתנה לבחינה המעשית".

לדברי בסכס, "ביצוע הבחינה תחת עינה הפקוחה של המצלמה ותחת אוזנה הקרויה של ההקלטה לאורך כל הבחינה. לצידם מערך פיקוח ובקרה, יאפשר לאגף הרישוי לוודא כי כלל הכישורים הנדרשים למי שעתיד להיות נהג חדש אכן מתקיימים".