הצלם החרדי שתמונותיו הופיעו ב'נשיונל גיאוגרפיק'

גלריית 'אמנות ואמונה' אירחה תערוכת צילומים מרהיבה וייחודית בשם "ומתוק האור" * מאחוריה עומד האמן דוד מאיר קנואו, צלם טבע בינלאומי שחזר בתשובה (אומנות)

מאמע | כיכר השבת |
ומתוק האור.. (צילום: באדיבות אומנות באמונה )

נעים להכיר: "ומתוק האור", תערוכת צילומי טבע מרהיבה וייחודית, שמחלצת מכל מבקר קריאות התפעלות, ובעיקר את השאלה הבאה: "תגיד, זה לא פוטושופ?".

אז זהו, אין בה בכלל פוטושופ. זוהי אמנות ברמה הגבוהה ביותר של צילום. מאחוריה עומד דוד מאיר קנואו. יהודי חרדי, אמן צילום בעל שם בינלאומי, שתמונותיו הופיעו בעבר במגזין הטבע "נשיונל גיאוגרפיק".

הוא נולד במונטווידאו בירת באורוגוואי, ילד בשם מריו קנואו, שלא ידע מהי יהדות, מלבד עצם הידיעה שהוא יהודי. כשבגר, בשנת 2003 עלה לארץ, והחל לשאול שאלות ולחפש את בוראו. בישיבת אש התורה, הוא קיבל תשובות לתהיותיו. שינה את אורחות חייו, כמו גם את שמו ממריו למאיר דוד. מאז הוא מחלק את זמנו בין הגמרא, לבין אהבתו הגדולה – המצלמה.

"גם המצלמה יכולה להיות כלי רוחני שמאפשר לאדם התבוננו בפלאי הבריאה ומהעולם המיוחד שיצר הבורא. לרבי אברהם בן הרמב"ם ישנו פרק שלם העוסק בהתבוננות, וגם אני דרך העדשה גיליתי את בוראי", הוא אומר.

תערוכת צילומי הטבע הייחודית שלו, נקראת "ומתוק האור", אולי רמז לאור היהדות שגילה באמצעות הצילום. בשבוע שעבר היא הוצגה בגלריית 'אמנות ואמונה' מבית קרן 'רק התחלנו', וזכתה להתעניינות רבה.

"יש הרבה אמנים שומרי מצוות שיוצרים אמנות ברמה הגבוהה ביותר, הם רק מחכים שמישהו יושיט להם יד ויסייע להם להגיע למעלה. מדובר ביצירות בקנה מידה בינלאומי, ודוד מאיר קנואו הוא דוגמה לזה", אומרת עו"ד עומר ינקלביץ מייסדת ומנכ"לית קרן 'רק התחלנו'.

מיזם 'אמנות ואמונה – המרכז לאמנויות ברוח יהודית' שם לו למטרה לקדם אמנות יהודית ואמנים שומרי מצוות, מתוך הכרה בחשיבות האמנות והאמנים, והיותה של האמנות כלי לביטוי רוחני גבוה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית