לזכר קדושי הפיגוע בהיפר כשר: "הועד העולמי" יעניק שני ספרי תורה לקהילה היהודית בצרפת

גדולי ישראל, אישי ציבור, ראש ממשלת ישראל וראש המוסד כתבו אות בספר התורה * הטקס יתקיים בפריז בהשתתפות רבנים, אנשי ממשל ונכבדי הקהילה היהודית * הועד העולמי: "אנחנו שמחים על הזכות להיות הציר המקשר בין אזרחי ישראל ליהודי צרפת" (נרצחי היפר-כשר)

(פלאש 90)

רק שנה חלפה מאז רצח הקדושים פרנסואה, פיליפ, יוהן ויואב הי"ד על ידי מחבל אכזר במרכול הכשר בפריז, והקהילה היהודית עדיין תחת הרושם הנורא של אירועי הטרור. רק באחרונה, התעורר פולמוס ציבורי באשר להליכה עם סממנים יהודיים ברחובה של עיר – דבר שיכול לסייע לטרוריסטים לזהות קרבנות פוטנציאליים.

כמו בעולם היהודי כולו, גם בישראל המצויה עצמה תחת גל טרור ארוך ומתמשך תפס הפיגוע ב"היפר כשר" את תשומת הלב הציבורית מתוך דאגה וסולידריות לאחים שבצרפת.

תכף ומיד לאחר היוודע הבשורה המרה, החליטו ב'ועד העולמי' - העוסק דרך קבע במתן תמיכות למקרים רפואיים וצדקה למשפחות נזקקות - לכתוב ספר תורה, שיוענק לקהילה היהודית בצרפת לאות הזדהות עם משפחות הנרצחים ולהידוק הקשר בין ישראל לתפוצות.

'הועד העולמי' הציע לציבור לרכוש אותיות בספר ולאור הביקוש הרב, החלו תוך ימים ספורים בכתיבתו של ספר תורה נוסף.

בין כותבי האותיות בספרי התורה רבנים חשובים, שרים, חכי"ם ואישי ציבור.

בחודש הבא אי"ה יוכנסו שני ספרי התורה ברוב עם לביה"כ היהודי בשכונת פאנטין בסמיכות לבירה פריז בהשתתפות בני משפחות הנרצחים, רבני הקהילה, נציגי הממשל ונכבדי הקהילה היהודית.

"הטרגדיה הקשה בצרפת הכתה בכל העולם היהודי כולו והחלטנו ליטול יוזמה ולעשות מעשה לעילוי נשמת הקדושים" אומרים ב'ועד העולמי'. "אנחנו שמחים ונרגשים מהזכות שנפלה בחלקנו, להיות גשר בין אזרחי ישראל, שנרתמו ותרמו את ספרי התורה הללו, לבין הקהילה היהודית בצרפת. אנשים אחים אנחנו. הטרור האיסלמי מבקש לפגוע בכולנו מבלי להבחין. אנו מתפללים ומייחלים שספרי התורה ישמרו ויגנו על אחינו בצרפת ועל עם ישראל כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר