אאא

מהלך נואש במאבק בנגע האופניים החשמליים או ניסיון אמיתי לשפר את המצב? משרד התחבורה הודיע אמש (מוצאי שבת) כי גילם המינימלי של הנבחנים במבחני התיאוריה ללימודי נהיגה ירד מ-16 ושלושה חודשים ל-15 וחצי.

לפי משרד התחבורה, "הורדת גיל לימוד התיאוריה נועד להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים רגילים והן כהולכי רגל, ולאפשר גם לבני 16 שיעמדו במבחן התיאוריה, לרכוב כחוק על האופניים והקורקינטים החשמליים".

היום (ראשון) צפויה הממשלה לקיים דיון בנושא נגע תאונות האופניים החשמליים ולאשר הצעת החלטה המאמצת את עיקרי התוכנית הלאומית של משרד התחבורה, להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים, הקורקינטים הממונעים ומשתמשי הדרך.

ההצעה כוללת קורס ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים שבסיומו מבחן לימודי והנפקת אישור כשירות לכל תלמיד שעבר את המבחן בהצלחה. על פי ההצעה, החל מה-1 בינואר תותנה הרכיבה על אופניים חשמליים לבעלי אישור כשירות לרכיבה בלבד.