8 טעויות הכביסה הנפוצות ביותר

גם אם אתן מכבסים את הבגדים שלכם במשך שנים וחושבים שאתם מיומנים במלאכה הזו, הטעויות הבאות נפוצות ביותר וקיים סיכוי רב כי אתם עושים אותן וגורמים נזק מיותר לבדים, לגזרות ולמכונת כביסה, וחבל (בית)

מאמע | כיכר השבת |
אל תסתפקו בהפרדת צבעים בהירים מכהים (צילום: שאטרסטוק)
גם אם אתם מכבסים את הבגדים שלכם במשך שנים וחושבים שאתם מיומנים במלאכה הזו, הטעויות הבאות נפוצות ביותר וקיים סיכוי רב כי אתם עושים אותן וגורמים נזק מיותר לבדים, לגזרות ולמכונת הכביסה, וחבל:
אל תסתפקו בהפרדת צבעים בהירים מכהים
לדברי מרתה סטיוארט, הכוהנת הגדולה של סגנון החיים וניהול משק הבית בארצות הברית, ככל שתקפידו יותר על מיון הכביסה, כך היא תצא רעננה יותר. הפרידו בגדים מלוכלכים מאד מכאלה המלוכלכים קלות, וכן בדים כבדים או שוחקים כמו ג'ינס, מבדים עדינים. (ואם בג'ינס עסקינן, הדרך הטובה ביותר לכבסו היא על ידי הפיכת הפריט על פניו, כביסה במים קרים, בתוכנית עדינה וייבוש בטמפרטורה נמוכה כדי למנוע דהייה).
כדי למנוע מסדינים להתפתל, כבסו כל סט בנפרד במקום כמה ביחד ואל תכללו פריטים קטנים יותר בתוך אותה כביסה.
אל תשפכו חומר ניקוי ישירות על הבגדים
סעיף זה מכוון למכונות הנפתחות מלמעלה או לכביסה ביד: תאמינו או לא, יש דרך נכונה ולא נכונה לטעון את מכונת הכביסה. כדי להפיץ את חומרי הניקוי בצורה הטובה ביותר, שימו קודם את הכביסה, לאחר מכן הוסיפו מים ולבסוף הוסיפו אבקת כביסה. עם זאת, אם אתם משתמשים באקונומיקה, כדאי להוסיף מים תחילה, לאחר מכן בגדים ובסוף את אבקת הכביסה.
אל תתעללו במייבש שלכם
אם יש לכם זמן לייבש את הכביסה באוויר הנקי, עשו זאת. לא רק שאתם חוסכים אנרגיה על ידי אי הפעלת המייבש, פריטים עדינים נשמרים יותר טוב בחוץ, ובנוסף, פריטים נמתחים, כמו טייצים, למשל, שומרים על הצורה שלהם כך בצורה המקסימלית. בכל פעם שאתם סרים לפתוח את דלת המייבש ולהשתמש בו, הזהרו לא להעמיס או לייבש את הכביסה יותר מדי. לאחר מכן, קפלו אותה או תלו באופן מיידי כדי למנוע קמטים. כמו כן, היזהרו, יש פריטים שאינם מיועדים כלל לייבוש במייבש.
אל תערבבו גרביים עם בגדים
נמאס לכם לאבד גרב אחד בכל פעם שאתם מכבסים? נסו להציב גרביים בתוך מכונת הכביסה תחילה ולאחר מכן הוסיפו את כל השאר. פעולה זו גורמת להם ללכת לאיבוד פחות.
אל תשאירו רוכסנים פתוחים
רוכסנים רופפים יכולים לקרוע בגדים עדינים, כמו גם לשרוט את הדלת הקדמית של מכונת הכביסה. ודאו שהם מכוונים כלפי מעלה לפני שאתן זורקות אותם למכונה.
אל תשאירו חולצות מכופתרות
כן, רוכסנים צריכים להיות רכוסים, אבל כפתורים לא. כיבוס חולצת כפתורים כשהם רכוסים, עלולה לגרום נזק לכפתורים ולקרוע אותם. ואל תשכחו את כפתורי השרוול או הצווארון!
אל תשכחו לערוך בדיקה מהירה לצבעים חזקים
אם אתם מודאגים לגבי החולצה האדומה החדשה שרכשתם, בפעם הראשונה שאתם מכבסים אותה, ערכו לה מבחן קטנטן לפני שהבלגן קורה. "מצאו נקודה נסתרת, ולאחר מכן עברו עליה עם מטלית לבנה כדי לראות אם הצבע יורד. אם כן, כבסו את הפריט בנפרד עד שהצבע מפסיק לרדת," אומרת מרתה סטיוארט. אתם יכולים גם לכלול גרב לבן ישן במכונה כדי לבדוק את האפקט שלו.
אל תשפשפו כתמים
אתם עלולים לחשוב כי הדרך הטובה ביותר לטפל בכתם היא להאבק בו בשפשוף נמרץ עם חומר ניקוי. אבל זה לא המהלך הטוב ביותר, וזה יכול אפילו לגרום להתפשטות הכתם. במקום זאת, טפטפו בעדינות על הכתם. החומר כבר יחלחל פנימה. וכמובן, השתדלו לטפל בו מיידית. כמו כן, הזהרו לא להשתמש ביותר מדי חומר כביסה.
אל תכבסו במכונה פריטים שיש לנקות בניקוי יבש
אם לבגדים יש תווית "ניקוי יבש", פעלו בזהירות. פריטים מסוימים לא ממש צריכים טיפול בניקוי יבש. אם מדובר בסיבים טבעיים, כמו מצעים ומשי, זה בטוח לכבס אותם ביד ולתת להם להתייבש באוויר. אבל פריטים כמו עור, זמש, ו"חלקים מובנים" (כמו חליפות), כדאי לציית לתווית.
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית