ערב הבחירות: ש"ס בגבעת זאב בראיון משותף

נציגי סיעת ש"ס בגבעת זאב, מדברים לראשונה על הישגים של חצי עשור ועל האתגרים שניצבים בפני המפלגה. בראיון מיוחד הם פורסים את משנתם ומעלים תרחישים עתידיים שיאפיינו את העיר בשנים הבאות (בחירות)

כיכר בשיתוף ש"ס | כיכר השבת |
(צילום: ש"ס)

נציגי סיעת ש"ס בגבעת זאב, מדברים לראשונה על הישגים של חצי עשור ועל האתגרים שניצבים בפני המפלגה >> בראיון בלעדי הם פורסים את משנתם ומעלים תרחישים עתידיים שיאפיינו את העיר בשנים הבאות >> וגם: השליחות של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל לנציגי ש"ס בגבעת זאב.

ההתפתחות המואצת שחווה גבעת זאב בשנים האחרונות, יוצרת ביקוש טבעי למוסדות חינוך ותרבות. תנופת הבנייה שמהווה בשנים האחרונות חלק בלתי נפרד מהנוף של העיר, מביאה אליה זוגות רבים של צעירים בני תורה המבקשים לקבוע בה את מושבם. כמי שמוסדות חינוך עומדים בראש מעייניה, לא מעט בזכות הרצון של מרן זצוק"ל, פעלה מפלגת ש"ס כדי לפתח תשתית משמעותית למוסדות הללו. "לפני חמש שנים", אומר יוסי מועלם, יו"ר סיעת ש"ס בגבעת זאב וחבר המועצה, "כל הבנות שלומדות בבית יעקב נאלצו לנדוד לרמות בכוחות עצמן, ללא הסעות מסודרות, כדי להצליח להגיע ללימודים. זה היה מצב בלתי נסבל. היום, הודות לפעילות מאומצת שלנו במועצת העיר, פתרנו את הבעיה והקמנו בית יעקב בגבעת זאב שמשרת את התלמידות".

לא כל מפלגה יכולה לנכס לעצמה רזומה עשיר של עשייה כמו מפלגת ש"ס בגבעת זאב. "במהלך השנים האחרונות לקחנו לידיים את הבעיות המהותיות של ציבור בני התורה, פעלנו כדי לפתור בעיות של מוסדות חינוך, לסייע במתן הנחות בארנונה לטובת ציבור האברכים והקמנו תשתית ראויה לבנייה עתידית".

אתם מתמקדים רק בציבור הספרדי ובני התורה?

"עסקנו כל השנים בהרמת קרנה של היהדות הספרדית והמורשת שלה. אומר יוסי מועלם יו"ר ש"ס בגבעת זאב .עם זאת, הרשימה שלנו נותנת ייצוג מלא לפלחים השונים של האוכלוסייה בעיר. יש לנו נציג מקרב החרדים העובדים שתפקידו לסייע להם בעיר ולקדם את המטרות שלהם מתוך הבנה של הצרכים הייחודיים שלהם; יש לנו נציג מקרב הקהילה הכלל חסידית שתפקידו לעזור לציבור הזה ולהקשיב לצרכיו; ויש לנו נציג דתי שתפקידו לקדם את בתי הכנסת בעיר ולהקים בתי כנסת נוספים שישרתו את הקהילה המתפתחת. אנו רואים לעצמנו את הזכות לייצג את כולם ולהעניק הזדמנות שווה לכל חלקי האוכלוסייה שמהווה את העיר, אך וודאי שאנחנו כאן כדי לעמוד לימין הציבור הספרדי ומוסדותיו".

מי הדמויות המשמעותיות שתומכות בכם?

"הדמות המרכזית היא חכם שלום הכהן שליט"א, מנהיג העדה הספרדית, שאמר כי על כל ספרדי להצביע אך ורק למפלגת ש"ס, ולא לשום מפלגה דתית או חרדית אחרת. מעבר לכך, כמובן שאנחנו צועדים יד ביד עם הנחיות גדולי ישראל ומנהיגי הציבור הספרדי. אבל אם כבר מדברים על דמויות שתומכות בנו, היום זה יום האזכרה של מרן הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. גם המפלגות שאינן אוהדות את ש"ס ברחבי הארץ, יסכימו שהמטרה הנעלה ביותר בעיניו הייתה הפיתוח וההקמה של מוסדות תורה. זה היה בנפשו והוא עבד כל החיים כדי להגשים את המטרה הזאת. מוסדות החינוך היו משאת נפשו של מרן, וזה בדיוק מה שאנחנו מתכוונים לעשות. כפי שפעלנו עד היום בשליחותו, כך נוסיף לבצע את שליחותו ולהביא להרמת קרן התורה והמורשת בגבעת זאב".

לא שווה לעשות מאמצים כדי לשבת באחדות?

"ניסינו להוביל מהלכים שונים כדי להביא לאחדות בקרב קהילות הספרדים, אומר יוסי מועלם יו"ר ש"ס בגבעת זאב אולם הציבו בפנינו דרישות שאינן הולמות את צרכינו. כיצד ניתן ללכת באחדות אם כבודנו נרמס ואפילו הסכמים לא כובדו? כולם יודעים על ההסכם שהיה בין הרבנים בעיר להקמת כיתה. ברגע האמת לא קיבלנו את הכיתה הזאת וההסכמים נשארו על הנייר. אם לא תהיה לנו נציגות הולמת, סביר להניח שגם הקדנציה הבאה תלווה במקרים כאלה. אנחנו פועלים כדי להביא את התנאים האופטימליים לציבור הספרדי. זו השליחות שלנו".

כיצד אתה רואה את העיר בעוד חמש שנים?

"בשנים הבאות אנו נפעל להקמת תלמוד תורה גם בגבעת זאב הישנה, בנוסף לקיים באגן האיילות. העיר תאכלס כמות גדולה מאד של צעירים בני תורה, ואנו נצטרך להיות קשובים אליהם ולספק את מבני התרבות בהתאם. בתוכנית שלנו להקים גני ילדים, בית ספר ותלמוד תורה. המצע שלנו כולל בתוכו פעילויות תרבות, אירועים שונים במעגל השנה, עידוד חיבורים תורניים ופעולות נוספות שיתרמו רבות לצעירים של גבעת זאב. גם למבוגרים נקיים פעילויות תרבות ייחודיות כמו שיעורי תורה, הרצאות וערבי גיבוש".

התוכניות שלכם כוללות שינויים גם בהר שמואל הסמוכה?

"הר שמואל סמוכה לגבעת זאב מבחינה גיאוגרפית והיא משתייכת לתחום המוניציפאלי שלה. אומר משה כהן נציג הרשימה בהר שמואל, אמשיך לפעול למען הקמת מקוואות, הקצאות, תשתיות ובתי כנסת. בנוסף, הנציגות שלנו חתומה על הכנסת אוטובוס להר שמואל, מה שנחשב להישג חסר תקדים כלפי התושבים. כמובן שהדברים הללו יהיו לצד העשייה השוטפת שתפעל למען תושבי העיר בכל המובנים. אנחנו היחידים שנותנים מענה ריאלי ונכון לציבור הספרדי בגבעת זאב, ונמשיך לפעול למען הציבור הזה גם בשנים הבאות".

הבאתם הישג אדיר לאגן האיילות, נציג ספרדי תושב השכונה יכהן במועצה. הרב ריבוך, אתה נבחרת, ספר לנו עליך

שימשתי במהלך הקדנציה האחרונה כאיש הקשר בין סיעת ש"ס לתושבי שכונת אגן האיילות, מרצון וכחסד למען הזולת פעלתי לפתרון בעיות רבות בשנים האחרונות . חזוני לקדנציה הבאה בעז"ה להיות האוזן הקשובה לכל בעיות ומצוקות תושבי אגן האיילות , בפרט לציבור הספרדי . כתושב ותיק של אגן האיילות, אני מכיר את המצוקות, יודע את הבעיות ובעז"ה אפתור אותן. כמו"כ אדאג לכל הצרכים של הציבור הספרדי כגון: שירת בקשות, ישיבות מתמידים, גנים ,בתי ספר ומעונות.

יוסי מועלם יו"ר ש"ס בגבעת זאב אומר: הנציג שלנו, הרב ישראל ריבוך, הוא איש עשייה שפועל בעיר כבר חמש שנים ומאחוריו רזומה עשיר בעסקנות ציבורית. במשך השנים האחרונות הוא פעל רבות למען תושבי העיר וסייע בפניות ציבור שהגיעו לפתחו. כפי שכבר העידו הרבנים באגן האיילות .

הדמות שלו מוכרת בעיר, הוא הנציג הריאלי ביותר לציבור הספרדי, ואין ספק שזה מדבר בעד עצמו. הנציג החדש עדיין לא הביא הישגים מוכחים, ומיקומו ברשימה בלתי ריאלי . לעומת הרב ריבוך שמחזיק בידיו שנים של עשייה פורצת דרך בגבעת זאב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר