אאא

האוטובוסים צפופים, איטיים ולא אמינים, הרכבות מעטות, נתקעות ומרוחקות ממרכזי הערים והרכבת הקלה עוד לא קרובה לסיום – וגם היא תהיה רלבנטית אך ורק לגוש דן. לא משנה איך מסתכלים על זה, מצב התחבורה הציבורית בישראל דוחף את רוב האוכלוסייה לעבר השימוש ברכב פרטי.

כך נוספות בכל שנה עוד כמעט 300 אלף מכוניות לכבישים בעוד שהתשתיות הציבוריות ממשיכות לדשדש, והתואר שקיבלנו ב-2014 – המדינה עם הכבישים הצפופים ביותר ב-OECD – כנראה יישאר שלנו עוד שנים רבות.

זה עוד לפני שהזכרנו שלפי ארגון הבריאות העולמי, כ-1,100 איש מתים בישראל מדי שנה כתוצאה מזיהום אוויר שמקורו בתחבורה.

מתוך כלכליסט
מתוך כלכליסט