אאא

היקף הקניות המקוונות בארה"ב בבלאק פריידיי עמד על 6.2 מיליארד דולר, גידול של 23.6% לעומת בלאק פריידיי אשתקד - כך לפי נתונים שפירסמה חטיבת האנליטיקה של אדובי. הנתון גבוה מהתחזיות, שצפו הכנסות מקוונות של 5.9 מיליארד דולר.

הנתונים מדגישים את התחזקות המובייל כפלטפורמה לביצוע רכישות, כאשר 33.5% מהן בוצעו באמצעות סמארטפונים או טאבלטים. מדובר בגידול משמעותי לעומת 2017, אז סיפקו מכשירי המובייל רק 29.1% מהרכישות.

אנליסט אדובי, טיילור שריינר, אמר לאתר Engadget שהסיבה לזינוק היא חוויית מובייל טובה יותר שהציעו העסקים השונים. לכך יש להוסיף את השיפורים במכשירי המובייל עצמם, ובעיקר מסכים גדולים יותר בסמארטפונים.

מה היו המוצרים הפופולריים ביותר בבלאק פריידיי? לפי אדובי במקום הראשון נמצא זוכה מפתיע: לפטופים לסוגיהם - קטגוריה שסובלת מצניחה זה מספר שנים. במקום השני, ליין הבובות הטרנדי L.O.L. Surprise! ואחריו ליין בובות האצבע Fingerlings. המשחק Let's Go, Pikachu / Eevee לקונסולת נינטנדו סוויץ' במקום הרביעי, ו-God of War לפלייסטיישן 4 סוגר את החמישייה הראשונה.

בחג ההודיה, שהפך בשנים האחרונות ליום קנייה משמעותי גם הוא, עמד היקף הקניות של 3.7 מיליארד דולר (27.9% גידול). חמש המוצרים הפופולריים ביותר ביום זה היו, בסדר יורד: קונסולת נינטנדו סוויץ', אוזניות ביטס של אפל, מכוניות Hot Wheels, המשחק Red Dead Redemption 2 וצעצוע בשם HatchiBabies.