אאא

אחרי שנים של שליטה בקווי האוטובוסים, קואופרטיב אגד ייפרד בקרוב מעשרות קווים באזור ירושלים. לפי משרד התחבורה, מחר (ה') צפויים להתפרסם מכרזים חדשים להפעלה של כ-80 קווים חדשים למפעילים שייכנסו במקום אגד ויתנו שירות לקרוב ל-60 מיליון נסיעות שנתיות. כניסת המפעילים החדשים צפויה בחציון הראשון של 2019.

המכרזים החדשים הם תולדה של ההסכם שנחתם לפני מספר חודשים מול אגד, אז נקבע שכלל הקווים שמוחזקים בידי החברה ייצאו למכרזים עד סוף העשור הבא, כאשר כאמור הפעימה הראשונה תהיה באזור ירושלים. עם סיום חלוקת הקווים החדשים אגד תאבד את אחיזתה בעיר ותרד לנתח שוק של כ-40% בלבד.

לפי משרד התחבורה מדובר בכניסה של יותר מ-800 אוטובוסים, כרבע מהם בעלי הנעה חשמלית. שעות הפעילות של קווים מרכזיים בעיר יוארכו עד לשעה 02:30 בלילה. עוד מבטיחים במשרד - הפעלה של קווים ישירים ומהירים משכונות ברחבי העיר למרכז ולאזורי תעסוקה שונים, לרבות חומת שמואל, גילה, תלפיות מזרח, קטמון, שכונות דרום מערב ופסגת זאב דרך ציר בגין ועד להר חוצבים ולאזור התחנה המרכזית

לפי שר התחבורה ישראל כץ, התוכנית נועדה להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית ולשפר את השירות. "שיפור התחבורה הציבורית בישראל הוא אחד היעדים המרכזיים שאני מקדם מיום כניסתי לתפקיד. זהו יעד לאומי התורם לכלכלה, לחברה, לאיכות הסביבה ולאיכות החיים, הוא מצמצם פערים ומוזיל את יוקר המחייה לכל תושבי ישראל".