אאא

בעוד שהרשת גועשת ומוצפת בדרכים כיצד לעשות כסף מהבית, אי אפשר להתעלם מהיצע הקורסים שמטיילים ברשת כשכותרתם – " מי רוצה לעשות עוד הכנסה נוספת מהבית בקלות " .

גילוי נאות, בתחילת הדרך כמו כולם, גם אני הייתי סקפטי. אותי לימדו בבית שאין דרך להרוויח כסף בקלות ובטח לא מהבית - מבלי לקום בבוקר לעבודה "קשה", אך באיזה שהוא שלב החיים גם לימדו אותי שיש גם אפשרות לעשות את הדברים "קצת אחרת" ולכן החלטתי שאני חייב לנסות ולבדוק לעומק את האופציות המוצעות, הרי אני לא יכול לשלול משהו לפני שבדקתי אותו לעומק.

הסיבה שהובילה אותי לבדוק יותר לעומק את הנושא, היתה שלל הכתבות ועשרות הפרסומים שהחלו להופיע חדשות לבקרים בכל ערוצי המדיה, בהם מראיינים בחורים צעירים, חלקם עוד לא עברו את גיל "הטיפש עשרה" , אשר יושבים בבית ומגלגלים סכומי עתק מתחום, שעבורי היה חדש , תחום שיווק השותפים.

אז החלטתי להיכנס "לעובי הקורה". הרשת מלאה בהצעות כאלו ואחרות לרכישה של קורסים דיגיטליים המאפשרים לרוכש לקבל ידע – כיצד לייצר כסף באינטרנט והחלטתי לסקור מספר פרסומים ברשתות ולהעלות לכתב מה הרושם שקיבלתי על מספר קורסים דיגיטליים שכן הצליחו לתפוס את עיניי.

הקורס הראשון שנקלתי בו היה קורס ליוטיוב . מטרת הקורס היא ללמד את הצופה כיצד לייצר סרטונים ויראליים וכיצד להפיץ אותם מה שאמור לייצר, בשפה המקצועית ל "יוטיובר" הכנסות חודשיות שמגיעות לו היות ויוטיוב משתמשת בסרטונים בכדי להעלות תכנים של מפרסמים ומוכנה לשלם חלק קטן מזה למי שהעלה את הסרטון.

אם לומר את האמת, בהתחלה הדרך הזו נשמעה לי ממש קלה. לצלם סרטון, להעלות אותו ליוטיוב ולהרוויח מזה כסף , לצערי , המציאות הוכיחה קצת אחרת היות ומדובר בהרבה יותר מעבר לצילום סרטון.

על מנת להרוויח כסף מיוטיוב אתה צריך צופים ובהתאם לכמות הצופים שלך - כך יוטיוב קובעת את גובה התשלום אשר ישולם לך. הבעיה מתחילה בכך שלא מדובר על עשרה או עשרים צופים, בכדי לייצר כמה אלפי שקלים צריך להגיע לכמות של מיליוני צפיות – זה כבר אפשרי רק עבור מי שלמד את התחום במשך שנים, יצר קהל "מנויים" ומתעסק בזה כעיסוק עיקרי בחייו ( לראייה לא מזמן פורסמו "שיאני" השכר של יוטיוב ויש כאלה שמרווחים עשרות מיליונים בתחום) .

הרשת מלאה בסרטונים איך להתמקצע יותר ויותר ביוטיוב, הדרך להשתפר היא ללא גבולות וזה אפשרי, כמובן, השאלה היא אם אתם "יוטיוברים" בדמכם. אחרת, חבל על זמנכם.

הקורס הבא שצד את עיני היה קורס למסחר בפלטפורמת איביי – על פני הדברים נראה שהקורסים לאיביי קלים ליישום והפלטפורמה והדרך להרוויח מאוד פשוטה לכאורה.

למעשה בקורסים הללו מלמדים את הצופה כיצד לפתוח חנות באיביי, לנהל מלאים , לקדם את החנות ואת המוצרים, לקבל חוות דעת ובעיקר כיצד לבצע מכירות ולהרוויח אחוזים מכל מכירה.

גם כאן – לא כל הנוצץ זהב הוא. אחוזי ההצלחה בתחום נמוכים עבור מי שמצטרף בשלב מאוחר (יש חנויות שקיימות מעל 15 שנים ואף יותר) , אף על פי שיש סיפורי הצלחה, רוב רובם של מי שרכש קורסים באלפי שקלים הפסיק להתעסק בתחום ולא ייצר הכנסות ממשיות.

סקירה יותר רחבה של הרשת החברתית הובילה אותי לקורס דיגיטלי לשיווק שותפים.

אז את המילה "שיווק שותפים" כבר שמעתי מהקורסים של יוטיוב ואיביי, אך מה שונה הפעם? עם הסקרנות הזו צללתי אל תוך הקורס השלישי שמדבר על תחום שיווק השותפים וייצור הכנסה על ידי "תיווך" בין מוצרים / עסקים ללקוחות ברחבי הרשת.

קורס שיווק שותפים בעצם מציג בפניך את כל האפשרויות הקיימות בתחום כאשר מסתבר שלא רק איביי ויוטיוב חשבו על זה אלא דווקא היתה זו אמאזון הגדולה שהמציאה את הגלגל...

אז ארחיב ואפרט על השיטה שבעצם מחברת בין עסק והמוצר שלו לבין לקוחות.

מי שאחראי על ה"תיווך" בין הצדדים נקרא משווק שותף  וכפי שאנו מכירים את התיווך מעולם הנדל"ן בו מתווך גוזר את העמלה שלו מהחיבור בין הדירה של הבעלים לבין הקונה כך שלמעשה אם נעשה הקבלה, הדירה היא "המוצר", בעל העסק הוא הבעלים של הדירה והקונה נשאר הקונה ההבדל בעולם שיווק השותפים שהתיווך יכול להיות על כל דבר, בית , רכב ועד למהדקי סיכות, עולם שיווק השותפים פותח בפני המשווקים את האופציה להרוויח מכל תיווך ומוצר באשר הוא.

אז הם זה כלכך קל ? גם כאן התשובה כמובן שלילית.  מי שמעוניין להצליח בתחום צריך לדעת כיצד לשווק נכון, מיהו הלקוח למוצר, היכן למצוא אותו, כיצד לעניין אותו ועוד הרבה אלמנטים בכדי לגרום לעסקה לקרות, מן הצד השני, מכל הקורסים שנחשפתי אליהם, באופן אישי, נראה כי לימוד שיטת שיווק שותפים משתלם למי שמעוניין להתמיד ולייצר הכנסה מהתחום.

מאות חברות מציעות לך אלפי דרכים שונות לשיווק, חלקן מציעות לך לתווך לאתרים שלהם, חלקן מציעות מוצרים מוחשיים, חלקן מציעות מוצרים דיגיטליים ועוד... גם דרכי השיווק שונות בין חברה לחברה אך עדיין קיים מכנה משותף ביניהן - בסופו של יום לא באמת אכפת להן איך גרמת לתיווך לקרות, כל עוד שמתבצעות עסקאות  והיד של המשווק חופשית לפרסום בכל דרך שבחר.

כיאה לשנת 2019, סביר להניח שאם בחרתם ללמוד שיווק שותפים, תבחרו לפרסם במדיות החברתיות. מדוע? מפני שהן חינמיות ונגישות לאלפי אנשים בלחיצת כפתור. אז את השיטה הזו אהבתי במיוחד. עדיין נותרתי עם נושא אחד שלא הצלחתי לפתור – והוא הזמן.

גם אם התמקצעתי בשיטת שיווק שותפים, עדיין השיטה דורשת ממני ללכת ולשווק את המוצר, לפרסם ללקוח או לגרום לו להתעניין במוצר כדרך של פרסום. ואת הזמן לפרסם לו, לא ממש היה לי.

התחלתי לחפש ברחבי הרשת דרך לעבוד בשיטת שיווק שותפים, אך עם פלטפורמה שעוזרת לי קצת יותר מעבר לשיטה עצמה, כזאת שתעזור לי גם בדרך הפרסום עצמו. והפלא ופלא הגעתי לקורס היחידי שמציע לי שיעבדו עבורי בשיטת שיווק שותפים –קורס השייך לפלטפורמה בשם  טודובום או באנגלית ToDoBooM.

מדובר בחברה אשר פיתחה פלטפורמה מתוחכמת לשיווק שותפים המתווכת בין בעלי עסקים ללקוחות אך הראשונה בתחום שהעניקה ערך מוסף לשיטה.

בטודובום הדרך דומה  אך קיים טוויסט קטן עם המון משמעות.

השוני הראשון שנחשפתי אליו בפלטפורמת טודובום נותנת  לי את האופציה להצטרף כמשווק שותף לחברה ולהרוויח לא רק מייצור עסקאות אלא על כל לקוח אשר מתעניין או אשר השאיר פרטים, המכונה "ליד" ולמעשה לייצר הכנסה מדהימה מהבית.

מה הכוונה? במקום שאני אצטרך לפרסם מוצרים ולגרום ללקוח לרכוש אותם, בין אם מוחשיים או דיגיטליים, בטודובום אני רק צריך לגרום ללקוח להשאיר פרטים עבור בעל העסק שפרסמתי. לדוגמה אם אני מפרסם חברת גינון, אז המטרה היא לגרום ללקוח שצריך חברת גינון להשאיר פרטים עבור אותה חברה ועבור אותו "ליד" להרוויח תשלום בהתאם לסכומים אשר מוצגים לי מראש בפלטפורמה.

שיטת "תיווך" זו היא ייחודית הרי בתהליך שיווק השותפים החלק הקשה ביותר הוא לגרום ללקוח לפתוח את הארנק ולבצע עסקה ולהזמין מוצר ולכן "אחוזי ההמרה" (ההפרש בין המתעניינים לבין אלו אשר ביצעו רכישה בפועל")יכולים להיות מאוד נמוכים.

בטודובום יש לי את האפשרות לבחור בקמפיינים פרסומיים בהם אני רק צריך לגרום ללקוח להתעניין ולהשאיר פרטים בכדי לקבל את העמלה שלי, מה שהופך את החיים שלי כמשווק לקלים בהרבה.

שוני נוסף, אך משמעותי לא פחות , אליו נחשפתי לאחר סיור לעומק בנכבי הפלטפורמה, היה שהחברה מאפשרת לשותף, תמורת סכום סימלי, לשכור איש מקצוע אשר מבצע את תהליך הפרסום והשיווק עבורו ומאפשר לשותפים להרוויח את העמלה. מעניין נכון? טודובום פיתחה מערכת חדשנית לפרסום ברחבי הרשת שעובדת עבורי. בלחיצה פשוטה באתר ההרשמה עלי לאשר לטודובום להשתמש בחשבון הפייסבוק שלי לצורך פרסום פוסטים והם כבר מאתרים עבורי את הלקוח. לי רק נותר לקחת את העמלה בסוף החודש.

ניתן לקרוא יותר באתר החברה בכתובת www.ToDoBoom.co.il  ואף להירשם לפלטפורמה.

תשמעו, אני נדהמתי לגלות עולם חדש שמתפתח ממש מתחת לאף שלנו, עולם שיווק השותפים או עידן ההכנסה מהבית, איך שלא תקראו לזה.

אנחנו בעידן חדש, בו הכל קורה באינטרנט. בעידן הזה לא קמים עוד לעבודה לבוס הזועם, לא עובדים כדי להרוויח או מעבירים את הבוקר עם קפה בפקקים. אלא בעידן הזה, יושבים בבית קפה תוך כדי שהכסף נכנס לחשבון על ידי לחיצה פשוטה ברחבי הרשת או כמו שהחברה אומרים – הכל בכסף – טודובום.