נהג חדש? כל מה שכדאי לך לדעת

הבדלים בין נהג חדש ונהג צעיר באים לידי ביטוי במגוון נושאים ותחומים ולא כולם מודעים להם. הנה מה שחשוב לזכור לגביהם (רכב, שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: pexels)

מקבלי רישיון נהיגה במדינת ישראל מוגדרים כ"נהגים חדשים" במשך שנתיים. לשם השוואה, "נהג צעיר" הוא כל בעל רישיון נהיגה בפרק הזמן שבין התקופה שבה סיים להיות "נהג חדש" ועד שמלאו לו 24 שנים. כמו כן, "נהג חדש צעיר" הוא נהג שטרם מלאו לו 24 ושעבר בהצלחה את הטסט ולכן חלות עליו הגבלות כגון חובת נסיעה עם נהג מלווה.

בנוסף, ההבדלים בין נהג חדש, נהג צעיר ונהג חדש צעיר באים לידי ביטוי בעלויות של ביטוח רכב חובה ומקיף. ככל שהסיכון שנוטלת על עצמה חברת הביטוח גדול יותר, כך צפויה הפרמיה עבור הביטוח לגדול. זו הסיבה בגללה נהג חדש צעיר משלם על הביטוח יותר מאשר נהג מנוסה. עם זאת, מה שחשוב לדעת בנושא הזה הוא שניתן למצוא פוליסה שמתחשבת במאפייני הנהג החדש ובצרכיו.

איזה הגבלות חלות עליך?

נהג חדש צעיר כפוף להכי הרבה הגבלות מבין כל הנהגים האחרים. ראשית, הוא מקבל היתר נהיגה לתקופה של חצי שנה שבה חלה עליו חובת הליווי. תקופת הליווי מתחילה מיום קבלת היתר הנהיגה, כאשר 3 חודשים הם בליווי מלא של יום ולילה ו-3 חודשים מיועדים לליווי בשעות הלילה בלבד. שנית, נהג חדש שגילו מתחת ל-21 לא מורשה להסיע ברכב מעל 2 אנשים – אלא אם יש לידו נהג מלווה.

לשם השוואה, נהג חדש מעל גיל 24 לא זקוק למלווה אך עדיין עליו לתלות שלט וגם לשלם יותר לחברות הביטוח. בנוסף, במשך השנתיים הראשונות לרישיון חלות על הנהג סנקציות מחמירות ובהן שלילת רישיון במקרה של הפרת זכות קדימה, אי ציות לרמזור או מעורבות בעבירות תנועה עם נפגעים. במקרים אלו, הנהג יקבל את הרישיון בתנאים מסוימים בתום השנתיים שבהן ייחשב נהג חדש.

לא רבים זוכרים לקחת את זה בחשבון, אך בישראל עלול להיות הבדל בין התאריך העברי והלועזי שבו נהג מתחיל ומסיים להיות נהג חדש. כאן קובעות התקנות שבכל הנוגע להבדל בין התאריך העברי והלועזי, יש להתייחס למוקדם ביניהן. מנגד, חברות הביטוח מתחשבות בתאריך הלועזי בלבד וגם את הסוגיה הזו רצוי להעלות כאשר בוחרים פוליסה.

הכי חשוב לנהוג בזהירות

כל התקנות שקבועות בחוק לגבי מגבלות וזכויות של נהג חדש נועדו על מנת להגן על עצמו ועל הציבור. נהגים צעירים וחדשים בכל גיל צריכים להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות, להתייחס לנהיגה ברכב במלוא הרצינות וגם להביא בחשבון את היעדר הניסיון שלהם.

בפועל, זה אומר שכדאי לנהג חדש לנסוע לאט ולהקפיד על חוקי התנועה. כל עוד חוקים אלו נשמרים, הנהג יצליח לצבור ניסיון בקלות והזמן יעבור מהר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר