כיצד לנצל באופן מיטבי את המרחב בבתים מרובי נפשות

כיצד נוכל לנצל בחוכמה את המרחב העומד לרשותנו בבית המשפחה, וכיצד פרגולות אלומיניום עשויות לסייע לנו בהשגת מטרה זו (צרכנות, שיווקי)

kikar.co.il בשיתוף BuyPost | כיכר השבת |
סקיי רופ (צילום: יח"צ)

ניצול נכון של המרחב הנתון בדירה או בית מסוימים יכול לשנות מהותית את אורח החיים באותו בית. הדבר נכון ומורגש במיוחד כאשר מדובר בבתים של משפחות ברוכות ילדים – בתים בהם מתגורר מספר רב יחסית של נפשות ביחס לשטח וגודל הבית. חלוקה נכונה של המרחב בבית ושימוש נבון בכל אחד מחלקי מהבית אשר יביא לניצול אופטימאלי של המרחב יכול לשפר את איכות החיים של אותה משפחה, וליצור אווירה משפחתית חמה ונעימה יותר.

להשתמש רק בפריטי הריהוט שאנחנו באמת צריכים

לרובנו יש נטייה לצבור ציוד ורכוש, והדבר נכון במיוחד בנוגע לפריטי ריהוט – קשה לנו לשחרר ספות ישנות, ארונות שכבר אינם מתאימים וכו'. הסוד בניצול נכון ואופטימאלי של המרחב בפנים הבית הוא להפטר מכל פריטי הריהוט שאנחנו לא זקוקים להם באמת. ברגע שתעשו זאת תרגישו מיד בהבדל – פתאום הבית ייראה וירגיש מרווח הרבה יותר, והרבה מאוד מקום יתפנה לנו על מנת להשתמש בו באופן יעיל ונוח יותר.

פתרון נוסף הוא להשתמש בחדרי השינה גם לשימושים נוספים – אין סיבה שחדרים שלמים בבית יעמדו ריקים במשך מרבית שעות היממה, וישמשו אותנו רק לצורך שינה בלילה. מיטות מתקפלות, למשל, מאפשרות להשתמש בחדרים בהם ישנים הילדים גם במהלך היום, לצורך משחקים והכנת שיעורי בית, למשל...

ניצול הגינה, המרפסת ושטח החוץ של הבית

נקודה חשובה נוספת היא ניצול נבון ואופטימאלי של השטחים החיצוניים לבית – המרפסת, הגינה והחצר על ידי פתרונות טכניים שונים ניתן להביא לניצול יעיל בהרבה של שטחי החוץ של הבית, וכך להעביר חלק מהפעילויות של הילדים ובני המשפחה החוצה. הדבר מומלץ במיוחד במדינה כמו ישראל, המתברכת בימים רבים של שמש מדי שנה, בהם ניתן לשהות בחוץ.

אחד הפתרונות הטכניים הרלבנטיים במקרה זה הוא פרגולות אלומיניום – פרגולה היא פתרון הצללה המאפשר ליצור שטח בחצר המוגן מפני השמש, ובמידה רבה גם מפני הגשם בחורף. ההמלצה היא לפרגולות אלומיניום (בניגוד לפרגולות עץ, למשל) מפני שזהו חומר עמיד המחזיק מעמד למשך שנים רבות, אינו מחליד ואינו מתכלה, ולכן גם חוסך לנו את ההוצאות על תחזוקה שוטפת מדי שנה או על החלפה בפרגולה חדשה לאחר מספר שנים.

פרגולות חשמליות (כלומר – פרגולות אלומיניום המצוידות במנוע חשמלי קטן המאפשר לשלוט על שלבי הפרגולה) מהוות פתרון טוב לכל ימות השנה, שכן הן מאפשרות לשלוט בקלות על הפתיחה והסגירה של התריסים שבחלקה העליון, ובכך להתאים את ההצללה לתנאים השוררים – הזווית ממנה מגיעה השמש, הזווית והעוצמה של הגשם בחורף וכו'.

סגירות חורף

בבתים בהם ישנה מרפסת פתוחה או חצי פתוחה ניתן לבצע סגירת חורף – לסגור את המרפסת באמצעות סגירה ייעודית ופשוטה, וכך להפוך את המרפסת לחדר נוסף בו ניתן להשתמש גם בעונת החורף. במקרים רבים ניתן אף לסגור חלק מהחצר, למשל במקרה של פרגולת אלומיניום – מכיוון שמדובר בפרגולה חזקה ויציבה, ניתן לבצע סגירה סביבה, וכך ליצור חדר נוסף בחצר הבית. כאשר מדובר בבית עם מספר גדול יחסית של ילדים ובני משפחה, כל סגירה שכזו, בין אם מדובר בפרגולות אלומיניום ובין אם בפתרון אחר, יכולה ליצור מקום לעוד כמה נפשות, וכך לרווח את הבית ולהוריד מהעומס על שאר החדרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר