אאא

בשנה שעברה חלה עלייה חדה במספר ההרוגים בתאונות אוויריות לעומת 2017, ועם זאת 2018 היא עדיין התשיעית הבטוחה ביותר בהיסטוריה המתועדת.

556 נוסעים נהרגו בשנה שעברה לעומת 44 בלבד ב-2017, כך מדווח ארגון בטיחות התעופה ASN. התאונה האווירית האזרחית הקשה ביותר בשנה החולפת הייתה זו של חברת ליון אייר מאינדונזיה, בה נהרגו 189 נוסעים ואנשי צוות.

שנת 2017 היתה השנה הבטוחה ביותר בהיסטוריה עבור חברות תעופה אזרחיות. במהלכה לא התרסק אף מטוס נוסעים אזרחי אחד.

ASN שבסיסו בהולנד אמר שב-2018 אירעו 15 תאונות אוויריות עם הרוגים, עליהן נמנות התרסקות מטוס בואינג 737 Max של חברת ליון אייר באינדונזיה, שהתרסק בים ג'אבה אחרי שהמריא מג'קרטה, התרסקות מטוס בקובה שנגרמה עקב טעות אנוש, בה נהרגו 112 איש, התרסקות שאירעה בהרי הזאגרוס באיראן בה נהרגו 66 אנשים, והתרסקות בזמן נחיתה שאירעה במרץ בנמל התעופה בקטמנדו, בה נהרגו 51 איש.

אך עדיין יש מגמת שיפור כשמסתכלים על 20 השנים האחרונות. "אם קצב התאונות היה נשאר כמו לפני 10 שנים, היינו אמורים לראות 39 תאונות עם הרוגים השנה", כך אמר מנכ"ל ASN, הארו רנטר. עם זאת אמר הארגון שמה שהוא מגדיר תאונות "אובדן שליטה" (LOC) מהוות בעיה בטיחותית גדולה עבור תעשיית התעופה, כיוון שהללו אחראיות ללפחות 10 מתוך כל 25 תאונות שהתרחשו בחמש השנים האחרונות.

LOC היא הגדרה שמתייחסת לסטייה בלתי ניתנת לתיקון מנתיב טיסה מתוכנן, ויכולה להיגרם עקב כשל טכני, טעות אנוש או הפרעות סביבתיות. ברוב התאונות האלה אין ניצולים, כך אמר ה-ASN.