אאא

פייסבוק תפעיל כלים וכללים להגבלת הפרסום הפוליטי לפני הבחירות שצפויות בניגריה, אוקראינה, הודו והאיחוד האירופי – כך מסרה החברה לסוכנות רויטרס. ומה עם הבחירות בישראל? לכלכליסט נמסר שהנושא עדיין בבחינה.

לפי הדיווח של רויטרס, בניגריה, שם ייערכו בחירות לנשיאות ב-16 בפברואר, החל מהיום רק מפרסמים שנמצאים במדינה יוכלו להציג פרסומות פוליטיות. אותה מדיניות תיכנס לתוקף בפברואר באוקראינה, שתערוך בחירות לנשיאות ב-31 במרץ, וכן תופעל לקראת הבחירות לפרלמנט האיחוד האירופי במאי.

לקראת הבחירות לפרלמנט בהודו באביב הקרוב, מתכננת פייסבוק ליצור בחודש הבא ארכיון בר-חיפוש של כל הפרסומות הפוליטיות, שיכלול פרטי קשר של המפרסמים. ארכיונים דומים מופעלים גם בארה"ב, ברזיל ובריטניה. "אנחנו לומדים מכל מדינה", אמר לרויטרס ראש תחום ניהול מוצר בחברה, רוב לת'רן. "אנחנו יודעים שזה לא יהיה מושלם, אבל המטרה שלנו היא להמשיך ולהשתפר".

במקביל, מפתחת הרשת החברתית כלי פרסום בתחום שיופעל בצורה גלובלית עד סוף יוני, אך לא מסרה פרטים נוספים על טיבו. "המטרה שלנו היא להגיע לפתרון עולמי", אמרה מנהלת המדיניות הגלובלית של פייסבוק, קייטי הארבת'. "אבל עד שנוכל להפעיל אותו ביוני, אנחנו חייבים לבחון בחירות שונות ולחשוב מה אנחנו יכולים לעשות".

ומה על ישראל? מיד לאחר ההחלטה להקדים את הבחירות, מקור עם ידע בנושא אמר לכלכליסט שפייסבוק כנראה לא תפעיל את מערכת אימות המפרסמים בפרסומות פוליטיות לפני הבחירות, אך תבצע מהלכים כמו הקמת צוות מיוחד שיעבוד מול מפלגות ופוליטיקאים.

עתה, לאור הפריסה המואצת של כלים מסוג זה במדינות אחרות, ייתכן שגם המצב בישראל ישתנה. "אנחנו בוחנים איך לטפל בבחירות שיתקיימו בישראל ב-9 באפריל", נמסר הבוקר מפייסבוק לכלכליסט. "נשתף עוד מידע כשיהיה לנו".