אאא

מה הייתם עושים אם היו מציעים לכם חדר במלון, בחינם? ומה הייתם עושים אם היו מתנים את זה בהימנעות משימוש בטלפון שלכם? מלון בשבדיה יגבה מכם מחיר ביחס ישיר לרמת ההתמכרות שלכם למדיה החברתית.

על פי אתר Hotel Designs, מספר משתמשי המדיה החברתית בעולם ב-2018 הגיע ל-3.196 מיליארד, עלייה של 13% לעומת 2017; מסתבר שיש כאלה שעדיין לא משתמשים במדיה החברתית, ושלאינטרנט עוד יש לאן לצמוח.

מסיבה זו עוצבה סוויטת ה"צ'ק אאוט" במלון Bellora בעיר גוטנבורג, במטרה לעזור לאורחיה להירגע - על ידי הימנעות משימוש בלתי פוסק במדיה החברתית. המלון מעוניין לעודד בילוי זמן איכות עם הקרובים לכם וחוויה של העולם סביבכם, במקום בהייה במסך; לכן, ככל שתשתמשו יותר במדיה החברתית בזמן שהותכם, המחיר שתצטרכו לשלם עליה יעלה.

לשם כך מותקנת בסוויטת הצ'ק אאוט נורה חכמה שמחשבת כמה תשלמו על החדר, בהתאם לזמן שביליתם במדיה החברתית.

"אנחנו מקדמים את רעיון ה-Screen Help בדרכים שונות. המנורה החכמה היא אחת הדרכים, אבל לקחנו את זה הלאה והמרנו את זמן המסך לכסף שמתגמל חיים דיגיטליים בריאים", אמרה ליסה הוגלונד, שעובדת בחברת הביטוח השבדית שמשתפת פעולה בפרויקט עם מלון בלורה.

אורחי הסוויטה מחברים את הטלפונים שלהם לנורה באמצעות האינטרנט האלחוטי שבחדר, ומאותו רגע היא מאירה בלבן כל עוד היא מודדת עד 30 דקות של שימוש בטלפון – הזמן המומלץ לשימוש למטרות פנאי. מעבר לשלושים הדקות הללו, הנורה מתחילה להאיר באדום, מה שאומר שהאורחים יצטרכו לשלם את המחיר המלא עבור החדר. לכן אולי כדאי להניח לטלפון לחלוטין - ולהיות בטוחים שהשהות שלכם במלון לא תעלה לכם כסף.