אאא

לאחר שהמדינה הכריזה על מתווה המיסוי הירוק החדש, המעלה את נטל המס על דגמי מכוניות רבים, מתחילות עליות המחירים.

ל"כלכליסט" נודע שמחירי טויוטה ראב4 החדש יתייקרו בגרסה ההיברידית ב-10,000 עד 18 אלף שקל בגרסאות האבזור השונות של הדגם ההיברידי, לרכבים שיגיעו לארץ אחרי ה-1 באפריל.

כל רכב חדש בישראל מקבל ציון ירוק בהתאם לפליטת המזהמים שלו, המשייך אותו לאחת מ-15 קבוצות הזיהום. רכבים היברידיים זוכים להטבת מס משמעותית ומחוייבים רק ב-30% מס קנייה במקום 83% מס קנייה והנחה של עד 16 אלף שקל, אך רק בתנאי שהציון הירוק שלהם מציב אותם בקבוצת זיהום 2.

אולם מה-1 באפריל, כאשר תיכנס לתוקף נוסחת המס החדשה, יוצא הדגם ההיברידי מקבוצת זיהום 2, ולכן לא יוכל לקבל עוד את הנחת המס הגדולה. כדי למתן במעט את ההתייקרות בדגם הבסיסי, "אבוולב", שעולה כיום 170 אלף שקל ויתייקר ל-180 אלף שקל, הופחת מעט האבזור שלו, והוא לא יכלול עוד משטח טעינה אלחוטי לסלולרי, ומערכת המולטימדיה המקורית לא תכלול עוד כסטנדרט שימוש באפליקציית הניווט waze. גרסת הביניים "אקספריינס" תתייקר ב-13 אלף שקל, בהפחתת אבזור דומה, ל-189 אלף שקל. הדגם המאובזר "אמושן" מתייקר ב-18 אלף שקל ל-210 אלף שקל. במקביל תושק גרסת בנזין בסיסית חדשה ב-170 אלף שקל עם הנעה קדמית בלבד, הוזלה בסך 6,000 שקל, ונוספה גרסת בנזין 4X4 ברמת אבזור "אקספיריינס" ב-190 אלף שקל.

מאז שנחשף ב"כלכליסט" שראב4 צפוי להתייקרות משמעותית בעקבות שינויי המיסוי הסתערו הישראלים על הגרסה הירוקה של הג'יפון היפני. טויוטה ישראל סיימה כבר למכור את משלוחי הראב4 ההיברידיים שיגיעו לפני ה-1 באפריל, במחיר הישן. כ-2,400 ראב4 כאלה כבר הוזמנו ויעלו לכביש בחודשיים הקרובים.