אאא

פייסבוק תשיק השנה כלי לניקוי היסטוריית השימוש בה, כלומר מחיקת תיעוד האינטראקציות של המשתמש עם קבוצות, מותגים, אתרים וגולשים אחרים - כך אמר בשיחת משקיעים דיוויד וונר, סמנכ"ל הכספים של החברה. לפי דיווח של סוכנות רויטרס, מודעת פייסבוק להשלכות הבעייתיות של כלי כזה על רווחיה הפוטנציאליים.

פיתוח הכלי נחשף במאי 2018 באירוע המפתחים השנתי של הרשת החברתית, על רקע הזעם הציבורי שעוררה פרשת קיימברידג' אנליטיקה. בזמנו, התייחס מארק צוקרברג לכלי המחיקה כאל תכונת ניקוי קוקיז (קבצים שמתעדים כניסות לאתרים), הבטיח שיושק עוד באותה שנה וזכה לתגובות חיוביות על היוזמה.

ואולם, ההשקה לא בוצעה ובזמן שחלף גילתה פייסבוק שהזעם הציבורי לא הוביל לנטישת משתמשים נרחבת - ושאולי הבטחת המחיקה היתה בגדר טעות. בפועל, אם יימחק המידע הזה, לא תוכל פייסבוק למקד פרסומות באותו שיעור דיוק - מה שירתיע מפרסמים וישפיע על הכנסותיה.

בתחילת החודש חשפו באזפיד ניוז והאינטרספט שכלי מחיקת ההיסטוריה הומצא כשליפה של צוקרברג, ללא בחינה מעמיקה של השלכות השקתו על החברה ברמה העסקית. "מארק רק רצה לצבור נקודות זכות", מסר לבאזפיד מקור המקורב לנושא.

ההודעה העדכנית היא צבע חדש עבור הנהלת הרשת החברתית - שכמעט כל צעדיה נעדו לשפר את ההיצע למפרסם על חשבון פרטיות המשתמש. עדיין לא נחשף מועד ספציפי להשקת ניקוי ההיסטוריה בפייסבוק.