אאא

תביעה בסך 465 אלף שקל הוגשה לבית משפט השלום נגד מפלגת גשר בראשות ח"כ אורלי לוי על ידי משרד ייעוץ תקשורתי–אסטרטגי שנטען כי נשכר על ידי המפלגה לשמש כמנהל מערך ההסברה שלה בקמפיין הבחירות הנוכחי. זאת, בטענה לפגיעה במונטין ונזק כלכלי.

מדובר במשרד משעל-ורניק. יהונתן משעל היה עיתונאי ועורך ב"ידיעות אחרונות" שנים רבות ויריב ורניק בעל ותק של 19 שנה בתחום התקשורת. המשרד ניהל לאחרונה מערך התקשורת בקמפיין משה ליאון שנבחר לראש עיריית ירושלים ואסף זמיר שהתמודד על ראשות עיריית תל אביב מול חולדאי.

השניים, באמצעות עו"ד אורי קסיר ודניאל סקלר, טוענים כי "מפלגת גשר, מפלגה המתמודדת בבחירות לכנסת ה-21, מינתה את חברת משעל-ורניק תקשורת למנהלת מערך ההסברה שלה בקמפיין הבחירות. אולם, בחלוף כעשרה ימים בלבד ממועד החתימה על ההסכם עם משעל-ורניק תוך כדי העבודה האינטנסיבית לטובת מתן השירותים, ללא כל עילה וללא שום התרעה מוקדמת, הודיע מנכ"ל גשר רונן אביאני לתובעים בשיחת טלפון קצרה ולאקונית, כי בשל ידיעה שפורסמה באתר אייס בה צוינה העובדה שמשעל וורניק מונו לנהל מערך ההסברה של מפלגת גשר, החליטה אורלי לוי אבקסיס לבטל את ההסכם עם התובעים ולסיים את ההתקשרות.

"כך, בניגוד לדין, החליטה מפלגת גשר להשליך את התובעים מעל פניה, משל היה זבוב טורדני, תוך שהיא מותירה את התובעים עם נזקים: ראשית, מפלגת גשר מתחמקת מתשלום התמורה הכספית לה זכאים התובעים מכוח ההסכם. שנית, נסיבות סיום ההסכם הסבו נזקים כבדים למוניטין של התובעים ולשמם הטוב וכן הותירו אותם ללא יכולת להעניק את שירותיהם למתמודדים אחרים בבחירות לכנסת ה-21", נאמר בכתב התביעה.

עוד נטען, כי מפלגת גשר חתמה עם הנתבעים על הסכם לניהול מערך ההסברה בבחירות תמורת 90 אלף שקל. מייד לאחר שנחתם ההסכם, טוענים התובעים, הם החלו לפעול במרץ ולעבוד. אולם אז, על פי התביעה, ב-23 בינואר במהלך העבודה האינטנסיבית שלהם לטובת גשר התקשר מנכ"ל גשר אל משעל והפנה אותו לידיעה קצרה שפורסמה כאמור באתר אייס בה צוין כי משעל-ורניק ינהלו את ההסברה והדוברות של מפלגת גשר בקמפיין הבחירות.

עוד נטען כי מנכ"ל גשר טען "לתדהמת משעל, כי אורלי לוי רותחת מזעם על הידיעה הקצרה ועל כך שהתובעים 'יזמו אותה', שכן אורלי לא אוהבת שזהותם של מי שמסייע לה בקמפיין הבחירות מתפרסמת בתקשורת. למחרת ב-24 בינואר, התקשר שוב מנכל גשר למשעל ההמום והודיע לו בשיחת טלפון קצרה שארכה דקה כי על רקע אותה ידיעה קצרה שפורסמה באייס אורלי לוי החליטה לבטל לאלתר את ההסכם ולסיים את ההתקשרות עם התובעים".

השניים טוענים בתביעה כי "אף אחד מהם מעולם לא יזם את הידיעה באתר אייס חד וחלק". כמו כן נטען כי ב-22 בינואר, יום לפני פרסום הידיעה באייס, בעת ששהה משעל במטה המפלגה, טלפן אליו כתב מ"כלכליסט" וביקש מידע על המפלגה ועל הגורמים שעובדים עם המפלגה. "משעל העביר את הטלפון שלו למנכל גשר ששוחח עם הכתב והזין אותו במידע הנוגע לגורמי המפתח בקמפיין, כאשר כל אותה עת עומדת לצידו אורלי לוי.

"ואכן, ב-23 בינואר כמה שעות טרם הפרסום באייס התפרסמה כתבה גדולה בעיתון 'כלכליסט' בה תוארו הגורמים שמלווים את המפלגות השונות ובכלל זה צוין שמו של מנכל גשר וצויינו שמותיהם של משעל –ורניק כמי שמנהלים את מערך ההסברה והדוברות של גשר. במילים אחרות מנכל גשר עצמו בנוכחות אורלי לוי יצר קשר עם כתב 'כלכליסט' לגבי המידע – אותו מידע בדיוק שכאשר פורסם באתר אייס הייוה עילה להדחת התובעים", נטען בתביעה.

"היעלה על הדעת שהמידע מי מנהל את מערך ההסברה במפלגה מסויימת הוא חסוי ? ברור שלא", נאמר בתביעה. "הרי מי שמנהל את מערך ההסברה נמצא בקשר יומיומי עם אנשי תקשורת ועיתונאים".

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

לבסוף טוענים השניים כי שלחו מכתב התראה לגשר לפני הגשת התביעה בו דרשו פיצוי, אולם גשר לא טרחה להשיב על המכתב.

טרם הוגש כתב הגנה.

גשר: "כתב התביעה הינו מקבץ טענות משוללות כל יסוד"

ממפלגת גשר נמסר בתגובה באמצעות עו"ד יאיר אוחנה: "ביום 14.1.19 נשלחה ע"י התובעים למפלגת גשר, הצעה לניהול מערך ההסברה – קמפיין בחירות 2019 .ביום 20.1.19 חתמו מר יריב ורניק ומר יהונתן משעל לבקשת "מפלגת גשר" על כתב סודיות כלפי מרשתי. טרם אישור הצעת התובעים וטרם כריתת הסכם בין הצדדים ובטרם ביצעו כל פעולה בקמפיין הבחירות של מרשתי, ביום 23.1.19 מסר לתובעים מר רונן אביאני הודעה על החלטת המפלגה שלא להתקשר עימם, ביום 24.1.19 הודיעה מפלגת גשר בכתב לתובעים על החלטתה שלא להתקשר עימם בהקשר לניהול מערך ההסברה בהקשר לבחירות 2019.

"כתב התביעה הינו מקבץ טענות משוללות כל יסוד אשר יתבררו בסופו של יום בבית המשפט השלום בתל אביב, מפלגת גשר לא חתמה על הסכם עם התובעים ולבטח לא הפרה כל הסכם עימם, כך שתביעת התובעים לקבל מלוא הצעתם בידם בסך 90,000 ₪ טרם כריתת הסכם וביצוע עבודתם ומאידך תביעה לתשלום 360,000 ₪ בגין פגיעה במוניטין, הינה מופרכת, שכן פרסום דבר התביעה מהווה ניסיון מטעמם לנכס לעצמם מוניטין על גבה של מפלגת גשר.

"מפלגת גשר לא להתקשר עם התובעים בהסכם התקבלה משיקולים אשר יובאו בפני בית המשפט , לרבות התנהלות התובעים עת פרסום כתבת יח"צ אודות משרדם באתר אייס בניגוד לכתב הסודיות עליו חתמו וללא אישור מפלגת גשר. בכוונת מפלגת גשר להגיש תביעה כספית / נזיקית כנגד התובעים בגין מלוא הנזק שגרמו לה ושיגרם לה עקב התנהלותם. גשר תוסיף ותטען כי לא פרסמה עד למועד זה את דבר קבלת הצעת ההתקשרות מאת התובעים ואת דבר החלטתה שלא להתקשר עם התובעים בהתאם להצעה שהגישו לפתחה וע"כ אין לתובעים אלה להלין על עצמם בלבד היות והם אלו שפרסמו את דבר מתן ההצעה ואי קבלתה ע"י מפלגת גשר".