אאא

מספר עיריות, בהן עיריות חולון, ראשון לציון, כפר סבא, מודיעין וראש העין הגישו השבוע עתירה לבג"ץ בדרישה לקביעת מגבלת רעש לנחיתת מטוסים בלילות.

העתירה הוגשה על ידי עורכי הדין אבנר (נרי) ירקוני, חן עמידור, גל כהן ופרופ' רן גלעדי המדגישים בעתירה כי שר התחבורה קיבל בשנת 2011 את הסמכות לקבוע מגבלת רעש למטוסים - מידי השר להגנת הסביבה, אך לא קבע עד כה מגבלה לרעש בשטח שמספר תושביו נאמד בכמיליון וחצי תושבים.

לפי לשון העתירה, במידה ולא יפעל שר התחבורה לקביעת מגבלת רעש ישוב נושא קביעת המגבלה לידיו של השר להגנת הסביבה.

עוד מדגישים העותרים כי בנתב"ג אומנם קיים איסור על המראה של מטוסים בחלון הזמן הצר שבין 01:40 בלילה ל-5:00 בבוקר אך נחיתות מותרות כל הזמן, זאת בניגוד לעולם המערבי, לשון העתירה, שם איסור על תעופה בשעות לינה תקף גם לגבי מטוסים הממריאים וגם לגבי מטוסים הנוחתים.

עוד מודגש בעתירה כי בשל מדיניות השמים הפתוחים עלה משמעותית מספר הטיסות לנתב"ג וחברות תעופה אירופיות למדו לנצל את העובדה שהנחיתות מותרות בלילה, מה שיצר מצב בו החברות האירופיות מעדיפות לאפשר למטוסים שלהן לטוס לישראל בלילה ולנחות בנתב"ג בכל שעות הלילה, במקום לשלם "דמי חניה" על זמן בו המטוס עומד בנמל תעופה באירופה.

ממשרד התחבורה נמסר: "העתירה התקבלה אתמול ותיענה על ידי פרקליטות המדינה".