המסחר בקניון (לא) מת, יחי המסחר המקוון

היצרנים הישראלים מגלים את יתרונותיו של השיווק באינטרנט והשוק הולך ומתרחב (דיגיטל, שיווקי)

שלומי נידם | כיכר השבת |
מסחר מקוון ענף פורח (צילום: שאטרסטוק)

אולי מוקדם להספיד את המסחר המסורתי, זה המוכר לנו, המתנהל בחנויות, בקניונים ובמרכזים המסחריים ההומים מאדם, אבל בדבר אחד אין ספק: המסחר הולך ומשנה את פניו. ציבור הקונים והמשווקים עובר יותר ויותר לנהל את ענייניו באינטרנט. ישראל, מדינה שמרנית למדי באופיה, אמנם משתרכת באיטיות אחרי העולם המערבי בתחום הזה, אולם גם כאן המסחר המקוון הולך ומתרחב. כשם שלקוחות הבנקים הישראלים מתקשים להיפרד מפקיד הבנק ומהקופאית ולעבור לנהל את ענייניהם באפליקציה או באתר, כך גם הצרכן הישראלי, הוא יבלה שעות ארוכות בגלישה לאתרי חדשות ובחילופי מסרונים במחשב ובטלפון אבל את הרכישות שלו, בינתיים, הוא מעדיף לעשות בחנות המוכרת, למשש את הסחורה לבדוק את המחיר להתייעץ.

אבל המהפכה, גם אם תתמהמה, בוא תבוא. וניצניה כבר נראים.

אמנם, בישראל אין כיום אתר קניות אינטרנטי גדול כדוגמת אמזון או איבי, אבל יש כבר חנויות מקוונות שבהן מתנהל מסחר בהיקף של יותר ממיליארד שקלים בשנה! כמו כן גילו היזמים הישראלים את השוק העולמי והם מנצלים היטב את פלטפורמות הסחר הבינלאומיות לשיווק מוצריהם בעולם. לנו, לחברת "נידם תקשורת" יש יותר מ- 20 חנויות וירטואליות במדינות שונות, כגון אוסטרליה, סין, אנגליה ארה"ב ועוד ובהן אנחנו מוכרים מותגים ישראלים החנויות פעילות בתחומים שונים - פארמה, קוסמטיקה, חומרי ניקוי, תכשיטים אלקטרוניקה היי-טק ועוד.

היתרונות של החנות המקוונת ליצרן הישראלי ברורים. בחנות המקוונת הוא מגיע לשוק גדול יותר של קונים, ואנחנו גם מספקים לו את זירת המכירות הנוחה והזמינה, בונים את דפי המוצר בשפות שונות לפי מדינות היעד ואם יש צורך, גם רושמים סימן מסחרי על המותג. אבל לא רק היצרן. גם הצרכן נהנה מיתרונות שלא ימצא בחנויות הרגילות: מהירות אספקה גבוהה, מחיר נוח יותר - תודות לחיסכון בעלויות השיווק - וזאת בלי לפגוע באמינות ובאפשרות להחזיר את המוצר בלי שום קושי.

על-פי כל התחזיות, המסחר באינטרנט ילך ויגדל ויתפוס חלק גדל והולך במסחר העולמי. בארצות הברית )כעשירית מהמסחר במדינה ומעריכים כי בתוך שנים e-commerce ) תופס היום המסחר המקוון

מעטות יתרחב ויתפוס יותר משליש מהמסחר. בישראל, כאמור, המהפכה עודנה בחיתוליה והיום תופס המסחר האלקטרוני כשני אחוזים מכלל הסחר וגם כאן, בלי שום ספק, המגמה היא התרחבות מהירה ובטוחה

ובתוך שנים מעטות ירכוש הצרכן הישראלי כ- 20% מהמוצרים שלו באינטרנט. מן המגמה הזאת ייהנו, כאמור, היצרנים, המשווקים והצרכנים - וגם המשק הישראלי כולו. שכן, כאמור, כבר היום משקיע הצרכן הישראלי יותר ממיליארד שקלים ברכישת סחורות באיביי ובאמזון ובאלי אקספרס, סכום גדול שיוצא מהשוק הישראלי למשקים זרים. התפתחות המסחר המקוון בישראל תשאיר את רוב הסכום הזה כאן ואף תזרים לישראל כסף נוסף מן העולם.

הכותב: שלומי נידם, בעליה של חברת נידם תקשורת בע"מ. החברה עוסקת במסחר אלקטרוני ובבעלותה 14 חנויות מקוונות ב-20 מדינות באמצעות אמזון , וולמארט, אי ביי ועוד .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר