הסלמה

תגרה ומכות בקהילת סאטמר בבני ברק

תגרה ומכות התפתחו במהלך השבת בבית המדרש של חסידות סאטמר (מהר"א) בבני ברק, זאת על רקע המתיחות בקהילה. המשטרה הוזעקה למקום בצאת השבת (אקטואליה)

שאול כהנא | כיכר השבת |
משטרה במקום, במוצ"ש (באדיבות המצלם)

הסלמה בקהילה הבני-ברקית: תגרה ומכות התפתחו במהלך השבת בבית המדרש של חסידות סאטמר (מהר"א) בשכונת זכרון מאיר בבני ברק, זאת על רקע המתיחות ששוררת בין הנהלת הקהילה לבין ראש ישיבת סאטמר בעיר, הגאון רבי חיים צבי מייזליש, ומרבית מבני הקהילה הסרים למרותו.

מהפרטים שהגיעו אל 'כיכר השבת' עולה, כי התגרה החלה בתחילת אמירת התורה בסעודת 'רעווא דרעווין' של הגרח"צ מייזליש, שעה שכמה מבחורי הקהילה ניסה להפריע לו בתוך דבריו באמצעות מספר תעלולים. מספר אברכים שניסו לעצור בעדם ולהחזיר את השקט להיכל, הוכו על ידי מתנגדי הגרח"צ מייזליש.

לזירה הגיעו שוטרים שהחלו בבדיקת האירוע וגבו עדות במקום.

מהמידע שהגיע ל'כיכר' אף עולה, כי נסיונות הפרעה דומים חזרו על עצמם בשבועות האחרונים באמצע אמירת התורה של ראש הישיבה, וכי הפעם הם יצאו מכלל שליטה.

המתיחות בקהילה החלה לפני כשנתיים, לאחר שהנהלת הקהילה ביקשה לערער על מעמדו של הגרח"צ מייזליש כמנהיג הקהילה בשל סכסוך אישי. במהלך השנתיים הללו זוכה הנהלת הקהילה לגיבוי מבית האדמו"ר (מהר"א) שבו שולטים מתנגדי הרב מייזליש, שהינו נכד של האדמו"ר מסאטמר הקודם ואחיינו של האדמו"ר הנוכחי.

הגרח"צ מייזליש, שמונה לראש הישיבה וממנהיגי הקהילה לפני כ-20 שנה, סומן כבר אז להמשיך את דרכו של רב הקהילה הקודם, הגאון רבי אליהו כ"ץ זצ"ל, ובשל הסכסוך לא יצא המינוי לפועל לאחר פטירת הגר"א כץ ביום כיפור האחרון.

ל'כיכר השבת' אף נודע, כי האדמו"ר התקשר לפני כשבוע לאחיינו הגרח"צ מייזליש וביקש ממנו לשלח מספר ילדים מתלמוד התורה של הקהילה, שהוריהם נמנים עם מתנגדי ההנהלה, וכי עד כה לא נעשה כל צעד בעניין.

יצויין, כי אין זו הפעם הראשונה שבה מתחוללת מהומה בקהילה על רקע הסכסוך. כפי שדווח ב'כיכר השבת', בחג סוכות האחרון פרצה מהומה דומה בבית הכנסת 'זכרון מאיר', לאחר שאחד מאנשי הרב מייזליש עלה לתורה חרף סירובם של אנשי הנהלת הקהילה, דבר שהדרדר במהירות למהומה רבתית, מכות ומשיכת טליתות.

בשיחה ל'כיכר השבת' מציין גורם בחסידות המתגורר בחו"ל, "כי המצב בקהילה תוהו ובוהו. הקהילה שהיתה אחת הקהילות היפות של חסידות סאטמר מתרסקת לנגד עינינו וסוחבת אחריה את כל החסידות. אף אחד לא יודע מי מחליט היום בחסידות ולמה הוא מחליט כך, הכל מרוסק, הכל שבור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר