אאא

'אמזון' חסמה וצינזרה פרסומות בעלות מסרים דתיים, לאחר שהועלו בידי סוחרים לפלטפורמת השופינג שלה.

לפי דיווח של CNBC מאמש (מוצ"ש), החסימה הובילה לירידה בהכנסות אותם סוחרים, שהתלוננו בפני החברה על שנפגעו בשל "עדכון שרירותי במדיניות הפרסום". אמזון מסרה בתגובה, שלא נערך כל שינוי במדיניות הפרסום שלה, ושהמודעות הדתיות נמחקו באופן יזום בשל טעות שביצעו כמה מעובדיה.

בפועל, יש בעיה בפרסום תוכן דתי באמזון: מדיניות הפרסום שלה אוסרת על הצגה של מודעות שמעמידות דת אחת מעל אחרות או מזלזלת בדת כלשהי, אך מדובר בנוסח מאוד כללי. אמזון בחרה בנוסח כללי שכזה גם במדיניותה בתחומים כפרסום פוליטי ומיזמי קריפטו.

אמזון חייבת לאפשר לסוחרים להציג פרסומות ולקדם את מוצריהם בפלטפורמה שלה, משום שמדובר במנוע רווח משמעותי עבורה. למעשה, פעילות הסוחרים החיצוניים מהווה מחצית מהכנסותיה: בשנה האחרונה זינקה פעילות הפרסום שלהם אצלה ב-36% בהשוואה לשנה הקודמת, וברבעון האחרון לבדו הכניסה לה 2.72 מיליארד דולר.

כבר קרה בעבר שהחברה התנגשה עם הסוחרים, בעיקר על רקע פרסום וקידום מוצרים מזויפים שהובילו לתלונות של חלק מהם.

כמו כן, נאלצת אמזון לתפקד כבוררת במריבות בין הסוחרים, שדורשים להסיר זה את חנותו של זה על רקע הפרת תנאי שימוש, ביקורות מזויפות וליקויים אחרים.