אאא

יבואן רכב ראשון נכנס לתחום עמדות הטעינה החשמלית: Edge־EV, שבבעלות משפחת חורש יבואנית טויוטה ולקסוס, החלה רשמית לפעול בשבועות האחרונים והתקינה מספר עמדות כפיילוט בחניון גולדה בתל־אביב, ובאוניברסיטת בר־אילן. עד סוף השנה תשקיע החברה כמה מיליוני שקלים בהצבת 300 עמדות טעינה עירוניות.

לחברה הסכמים להצבת עמדות טעינה איטית (AC) עם רשת חצי חינם, רשת קניוני JTLV, המחזיקה בין היתר בקניון רננים רעננה, סימול אשדוד, סביונים יהוד, רמות ירושלים ועמק סנטר עפולה, מתחמי קניות ישפרו, חניוני סנטרל פארק ופארק עתידים תל־אביב.

בנוסף יש לה הסכם עם רשת תחנות התדלוק מיקה להצבת עמדות טעינה מהירה (DC). בערים תשתף החברה פעולה עם מילגם, ולשתיים הסכמים להקמת עמדות טעינה בת"א, הרצליה, נתניה, רמת־גן, הוד־השרון ואור־יהודה. כפי שנחשף בעבר ב"כלכליסט", ניהלה Edge־EV מגעים לשיתוף פעולה עם יצרנית עמדות הטעינה האמריקאית Charge Point, שלא צלחו. החברה תתקין עמדות של חברת ABL הגרמנית.

את הפעילות ינהל רונן יבלון, שהקים את פעילות "טויוטה סלקט" למכירת המשומשות של יוניון מוטורס, וניהל את רשת הסוכנים שלה.

טויוטה ולקסוס עדיין לא משווקות חשמליות או היברידיות נטענות, אך צפויות להשיק דגמים כאלה בשנים הקרובות. "נעבוד עם כל יבואני הרכב", אמר יבלון. "תחום הרכב החשמלי והנטען יגדל משמעותית בשנים הבאות. לפי ההערכות בתוך שנתיים יהיו בארץ 20 אלף חשמליות והיברידיות נטענות שיזדקקו לטעינה".