אאא

החל מאתמול, כל מכונית חשמלית חדשה שתעלה על הכבישים באיחוד האירופי חייבת להיות מצוידת במכשיר שיפיק צלילים של מנוע רגיל - כך שהולכי רגל יהיו מודעים לנוכחותה.

כלי רכב חשמליים אינם מצוידים במנוע בעירה פנימית וכמעט שאינם משמיעים קול בזמן נסיעתם, ולכן התעורר חשש שהולכי רגל לא ישימו לב אם כלי רכב כזה מתקרב אליהם ומעמיד אותם בסכנה. הבעיה הטרידה במיוחד עיוורים שכלבי הנחיה שלהם מאומנים לזהות תנועה בכביש על סמך צלילים ולהודיע להם על סכנה.

למרות מחאות מצד ארגוני עיוורים, המכוניות לא יידרשו להיות רועשות כל הזמן. המכשיר יהיה חייב לעשות זאת כאשר המכונית נוסעת בהילוך אחורי, או בנסיעה של פחות מ־20 קמ"ש.

בשעה שבאירופה התקינה החדשה כבר נכנסה לתוקפה, בארה"ב תיכנס תקינה דומה לתוקף רק בספטמבר 2020. שם חובת הפעלת צליל המנוע תחול במהירות נסיעה של 30 קמ"ש ומטה. מבחינה זו, התקינה האירופית קרובה לדרישות יצרניות המכוניות, שטענו כי מעל למהירות של 20 קמ"ש אין צורך בצליל מלאכותי שידמה פעולת מנוע, שכן חיכוך הצמיגים על הכביש, תנועת הרוח על גוף המכונית ורעשים אחרים שנוצרים בממשק שלה עם הסביבה מייתרים את הצורך בו.