אאא

הפריים דיי של אמזון מוכיח את עצמו גם השנה, והופך לחגיגת צריכה בממדים חסרי תקדים. החברה דיווחה אמש שהמכירות בפלטפורמת האונליין בשני ימי הפריים חצו את המכירות שנרשמו באתריה בבלאק פריידי וסייבר מאנדי האחרונים – ולמעשה גם בצירופם יחד.

יותר מ-175 מיליון מוצרים נרכשו במהלך שני ימי הפריים, בין היתר 100 אלף מחשבים ניידים, יותר ממיליון צעצועים, 100 אלף קופסאות אוכל ו-300 אלף ערכות של מוצרי יופי ממותגי יוקרה שונים. המבצעים של פריים דיי הוצעו ב-18 מדינות, ולקראת האירוע הצטרפו לאמזון פריים יותר לקוחות חדשים מאי פעם.

לצד ההצלחה הגדולה, המחאה של גורמים אקטיביסטים נגד אמזון וספציפית נגד תנאי ההעסקה של העובדים הזוטרים בחברה גרמה כנראה גם לתנועה המונית אל המתחרות. מילות החיפוש 'ביטול אמזון פריים' (“cancelling Amazon Prime”) נרשמו בגוגל פי 18 ביום הראשון של האירוע בהשוואה ליום שלפניו.

כמו כן, לפי אתר Marketwatch נרשמה קפיצה של 225% בשימוש מילות החיפוש של החברות המתחרות איביי, וול מארט, בסט ביי וטארגט, שהודיעו מראש על מבצעי ענק במהלך ימי הפריים של אמזון/ בארה"ב רשומים כיום יותר מ-100 מיליון מנויים לשירות אמזון פריים אך חלק מהאנליסטים בשוק טוענים שייתכן מאד שזוהי רמת השיא שאליה יכולה להגיע אמזון. לראייתם, מנויים רבים שנוספו לשירות לתקופת התנסות בחינם לא ימשיכו לאחר תום התקופה ולא יהפכו ללקוחות משלמים.