אאא

פייסבוק החלה להוסיף את שמה לכמה מסכי תפריטים באינסטגרם השבוע, אחד הקישורים הוויזואליים הראשונים שהיא נותנת למשתמשים לבעלותה על הפלטפורמה הפופולרית.

המהלך מגיע בעוד חברת המדיה החברתית הגדולה עומדת בפני ביקורת גוברת מצד רגולטורים ברחבי העולם, שלוחצים ליותר שקיפות בנוגע לשיטות הגנת המידע שלה, ולאופן בו מידע של משתמשי פייסבוק משותף עם גורמים אחרים.

למרות שאינו בולט מיד לעיניי המשתמש, הכיתוב "Instagram from Facebook" נמצא במרחק כמה קליקים בתחתית דף ה-settings של אפליקציית אינסטגרם בכמה ממכשירי iOS.

"אנחנו רוצים להיות ברורים יותר בנוגע למוצרים שהם חלק מפייסבוק," כך אמר דובר החברה לסוכנות רויטרס.

החברה רכשה את אינסטגרם ב-2012 ואת ווטסאפ ב-2014, ולכל אחת יותר ממיליארד משתמשים כיום. אינסטגרם הפכה עם הזמן לחשובה במיוחד כתוספת להכנסותיה של פייסבוק, כיוון שהיא לא הייתה חלק משערוריית הפרטיות של חברת האם שלה, וכי היא מושכת צרכנים צעירים בקצב מהיר בהרבה, ולכן קוסמת למפרסמים.

פייסבוק אמרה בחודש שעבר שחוקים חדשים ושינויים במוצר שמטרתם הגנת פרטיות משתמשיה יאטו את צמיחת ההכנסות שלה בשנה הנוכחית והבאה. היא הסכימה לשלם 5 מיליארד דולר כדי להסדיר חקירת הגנת מידע של נציבות הסחר הפדרלית, שחוקרת את החברה כיום גם בנושא התנהלות אנטי-תחרותית.