אאא

שוק הרכב הישראלי ממשיך להצטמצם, כך עולה מנתוני איגוד יבואני הרכב המסכמים את שבעת חודשי השנה הראשונים. לפי נתוני האיגוד נמסרו מתחילת השנה 181,075 מכוניות חדשות - ירידה של 4% ביחס ל-188,549 מכוניות שנמסרו באותה התקופה אשתקד.

יונדאי ממשיכה להוביל את השוק עם 30,258 מסירות בחודשים ינואר-יולי - עלייה קלה של 3% ביחס לאשתקד. במקום השני נמצאת טויוטה, שרשמה זינוק של 29% במסירותיה בתקופה הנסקרת - לאחר שמסרה 24,879 מכוניות חדשות.

הזינוק בטויוטה נובע בעיקר ממסירות של טויוטה קורולה היברידית וטויוטה ראב 4 היברידי - מגמה שצפויה אף להתחזק לנוכח כוונת משרד הוצר להעלות את גובה מס הקנייה המוטל על מכוניות היברידיות בינואר הקרוב, זאת כמובן בהנחה שימצאו מלאים של מכוניות היברידיות למסירה.

במקום השלישי נמצאת קיה, עם 23,004 מסירות - ירידה של 6% ביחס לאשתקד. סקודה רשמה ירידה זהה של 6% - לאחר שמסרה 13,323 מכוניות, ואילו מיצובישי סוגרת את החמישייה הפותחת עם 11,086 מסירות - עלייה של 18% ביחס לחלודשים המקבילים ב-2018.

המותגים שנחלשו

עוד עולה מן הטבלה, כי בעוד שמותגי הרכב הקוריאניים והיפניים - בעיקר אלה שמוכרים מכוניות היברידיות - התחזקו, היתר נחלשו ברובם באופן משמעותי. כך, סוזוקי במקום השישי ירדה ב-7%, מאזדה (מקום שביעי) ירדה ב-16%, ניסאן (מקום שמיני) ירדה ב-25%, רנו ב-14% ואילו סיאט במקום העשירי ירדה ב-10%.

גם בקרב המותגים שאינם נמנים על עשרת המובילים ניכרות ירידות - קשות בחלקן. כך, בפולקסווגן, שהיצע דגמיה בישראל קוצץ משמעותית בשנים האחרונות, נרשמה ירידה חדה של 32% במסירות בתקופה הנסקרת. מכירות פיאט בישראל צנחו מתחילת השנה ב-48% ומכירות פורד צנחו ב-34%. גם מכירות אופל צנחו בשיעור חד של 54% - ואולם זיכיון אופל החליף ידיים השנה והשיווק כמעט נעצר לחלוטין בתהליך.