ברוקלין וההזדמנויות

השקעות בארה"ב: הטרנד שמסרב לאבד פופלאריות

חשבו שזה טרנד עובר, חשבו שאמריקה תעצור את המהלך, אך הטרנד הפופולארי של השקעות נדל"ן באמריקה הצפונית, מסרב לרדת מסדר היום • כל הפרטים (נדל"ן, שיווקי)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

שוק הנדל"ן בארה"ב עורר בעשור האחרון את חושיו של המשקיע הישראלי. הסיבה המרכזית לכך היא המשבר הכלכלי שפרץ בארה"ב ובעולם כולו ב-2008, דבר שגרם לירידה משמעותית במחירי הנדל"ן בארה"ב. המשקיעים הישראלים קיוו למצוא בארה"ב הזדמנות להשקעה במחיר נמוך שתביא לרווחים נאים בפרק זמן קצר.

לרבים זה נשמע הזוי, האם באמת חסר כסף באמריקה עד כדי כך שהישראלים יתקבלו בזרועות פתוחות? האם המשקיעים האמריקאיים נוטפי הדולרים לא יודעים לעשות מה שישראלי חולם עליו? האם זו אינה אחיזת עיניים או טריק נדלנ"י שאחרי זה ניווכח שנפלנו בפח?

אך השנים נקפו והענין לא מצליח לרדת מסדר היום. החלטנו לשוב ולסקור את התופעה שהוכחה כרווחית וכבר רבים הצליחו לגרוף רווחים נאים וחלקם אף התעשרו.

משבר ה'סאב-פריים' או איפה הכל התחיל?

משבר הסאב-פריים הוא משבר פיננסי שפרץ בארה"ב ב-2007 והוביל כשנה לאחר מכן למשבר כלכלי עולמי. מהו בעצם 'סאב פריים?

בשנים שקדמו למשבר חל גידול בשוק הנדל"ן בארצות הברית. הממשל האמריקאי עודד את הבנקים למתן הלוואות לצורכי דיור כמעט ללא תנאים מגבילים, למשל בריבית נמוכה ואף ללא צורך במקדמה. דבר זה גרם לעלייה בביקוש להלוואות וכמובן גם בעליה לביקושי נדל"ן. למעשה נוצר מצב שבו לא היה משתלם לשכור דירה משום שניתן במקום זה לקנות נכס ולקבל משכנתא בקלות. למקבלי ההלוואות לא היה מה להפסיד מלבד הדירה שרכשו שבין כה וכה מומנה במלואה באמצעות המשכנתא שקבלו מהבנקים.

המצב הזה הוביל לעלייה בביקוש לנדל"ן, וממילא גם לעלייה במחירי הנדל"ן, גם נדל"ן להשקעה ולא רק לצורכי מגורים. ההלוואות ניתנו בצורה לא מספיק מבוקרת, הבנקים נטו להאמין שרוב הלווים יוכלו לעמוד בתשלומים החודשיים. אך בסוף 2006 חל זינוק במספר הלווים בשוק הסאב-פריים שלא יכלו לעמוד בתשלומי בעיקר בגלל עליית הריבית. מכאן ואילך העניינים התגלגלו כמו כדור שלג: הגידול בנדל"ן התמתן והלווים שלא עמדו בתשלומים 'החזירו' את הנכסים לגופים המלווים. גופים אלו ניסו ללא הצלחה למכור את הנכסים, אך כיוון שזה לא תחום עיסוקם שכן אינם סוחרי נדל"ן הם פשוט - פשטו את הרגל. המניות הקשורות לשוק המשכנתאות קרסו והמשבר התפשט הלאה ברחבי העולם.

כאילו שלא היה די בכך, גם נוצר מצב אבסורדי שגם לווים שמבחינה כלכלית כן יכלו לעמוד בתשלומים העדיפו לוותר על הנכס ולא להשיב את ההלוואה מכיוון שלא ראו צורך להחזיק בנכס עקב ערך הדירות בארה"ב שירד פלאים.

כיצד השפיע המשבר על הנדל"ן בארצות הברית?

בעקבות המשבר נותרו בנקים וגופי הלוואות עם כמות עצומה של נכסים שעוקלו על ידם מהלווים ואלו ביקשו להיפטר מהנדל"ן שברשותם כמה שיותר מהר, הן לצורך תשלום חובותיהם והן בשל הטיפול וההוצאות על הבתים. כדור השלג דירדר את הנדל"ן בארצות הברית לשפל של ממש.

משקיעים זרים מרחבי העולם בעלי חושים מחודדים החליטו לקפוץ על ההזדמנות ולנצל את המחירים הנמוכים בהנחה שבעתיד המחירים ישובו לעלות. במקביל, התנאים לקבלת משכנתא בארה"ב הוחמרו והלווים שלא השיבו את ההלוואה שלקחו לא יכלו לקבל משכנתא למשך מספר שנים. זו הסיבה לכך שרבים מהאמריקאים עצמם מנועים מלנצל את מחירי הנדל"ן הנמוכים שבעקבות המשבר.

הדוגמא שנתנו עסקה בבתים פרטיים או בדירות למגורים בבניה רוויה, אך קחו את זה ותכפילו פי כמה לעיסקאות גדולות יותר כמו קניונים ואיזורי תעשיה שונים.

אז אם אתם עדיין רוצים לרכב על ההצלחה הזו ישנה עוד הזדמנות והיא קלה למימוש.

חברת בסדנו מעניקה למשקיע הישראלי הזדמנות להרוויח ממיזם בהיקף עצום של כ-5.311 מיליון דולר, הממומן גם על ידי משקיעים מוסדיים וגופים אמריקניים. ההזדמנויות מסוג זה מגיעות לבסדנו דרך חברת SIDRE וזאת בזכות קשרים ענפים עם יזמים מובילים. ההשקעה תופסת נתח קטן יחסית בפרויקט ענק זה, ומאפשרת למשקיעים ליהנות מפוטנציאל נדיר.

YORK 1 – פרויקט היוקרה של ברוקלין

הנכס הנבנה ברחוב יורק 1 הוא קומפלקס יוקרה ענקי, העתיד לשנות את קו הרקיע של ברוקלין בואכה מנהטן. הנכס ישתרע על שטח כולל של כ-700,35 מ"ר ויקיף 26 קומות, 77 יחידות דיור יוקרתיות מרווחות בנות 1 עד 4 חדרים, משרדים ייחודיים, שטחים ציבוריים וחניון בן 474 מקומות.

קהל היעד של הפרויקט ייהנה מדירות, עם פינוקים רבים לרבות לובי מפואר, בריכה, ספא, מתחם כושר וחדרי באולינג וביליארד. על עיצוב הפנים אחראי הסטודיו הניו-יורקי הנחשב, 'Workstead ,'והמפרט הטכני העשיר כולל את מיטב הטרנדים וחומרי הגלם.

לקבלת פרטים נוספים מלאו טופס זה

המידע המוצג אינו מהווה יעוץ השקעות או המלצה בעניין ביצוע עסקה. תחום ההשקעות דורש הבנת הסיכונים ואינו מותאם לכל אדם.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר