אאא

"מה הבריף שלך" - זו שמה של תוכנית חדשה, שתעסוק בכל הנושאים הבוערים של עולם הפרסום; מאחורי הקלעים, תוכניות אסטרטגיות מיוחדות ועולם הדיגיטל. ובקיצור - כל מה שעניין אתכם לדעת ולא היה לכם את מי לשאול.

הפרסומאי מייסד ויו"ר קבוצת אפיקים יגאל רווח נבחר לחנוך את תוכנית הבכורה בשל היותו מראשוני עולם הפרסום החרדי, וכיום מחזיק באחת מן הקבוצות הגדולות ביותר במגזר. 

הראיון מתחיל כאשר יגאל רווח מספר על קשיי ההתחלה: "אשתי עבדה בתחום הגרפיקה, אז עוד לא היו משרדי פרסום מגזרים של חרדיים, ואני התעניינתי בתחום ומשם נשאבתי לעולם הזה".

יגאל מספר כי "משפחתי היא מראשוני המתיישבים בבני ברק, וסבלתי מכך רבות, קיבלתי הרבה כאפות הייתי הילד הספרדי היחיד בכיתה של ליטאים, אף אחד לא הכיר את המנהגים ונאלצתי להתפלל נוסח אשכנז במשך שנים. אחרי לא מעט שנים התברר לי שנוצרה לי שריטה במוח אך בד בבד זה נתן לי רצון אדיר לצמוח ולהצליח".

יגאל אומר כי התחביב שלו הוא בכלל כתבי יד ישנים: "עולם הכתיבה לא היה זר לי, עבדתי במכון ירושלים ועסקתי בכתיבה תורנית, ובעצם שאשתי הייתה צריכה עזרה בכתיבה של הפרסומת אני הייתי מנסח עד שגלשתי מעולם התורה לעולם הפרסום - הכל קרה ביד המקרה מבלי שהתכוונתי".

"שאני נכנסתי לפני 27 שנים היו בודדים כמו בני גל, רחל בולטון, שפרה קרימלובסקי ופוקסמן ז"ל. אך לא היה תפיסה של מפרסמים לפרסם במגזר החרדי, אני זוכר שאחד המפרסמים החילוניים פנה אליי ונתן לי מודעות וביקש ממני לצנזר ולהביא את המודעות ל'המודיע' בתור דמי שתיקה".

המגזר החרדי הוא לפחות 12% מכלל הציבור בישראל אך ההשקעה במגזר היא פחותה הרבה יותר, השאלה היא למה זה קורה, למה לא משקיעים בו לפחות לפי הגודל שלו?

"את חטאיי אני מזכיר היום, באמת יכול להיות שהפרסומאים ובתוכם אני - אולי באמת לא עשינו מספיק. יש לי לקוחה שקוראים לה בזק ואצלה אין טעיות או שקרים ורוב הציבור החרדי - 55 אחוז משתמשים באינטרנט - חד משמעי. כלומר יש 70 אחוז חשיפה לאינטרנט באופן וודאי עם חיבור רשמי בתוך הבית שלו".