נדודי שינה? יש פתרון פשוט

פתרון הקסם לשינת לילה רגועה ואיכותית

מכירים את אלו שגם בקיץ מעדיפים לישון עם שמיכת פוך? אלו שמחפשים, בין כל שמיכות הפוך החדשות והקלילות שבארון, דווקא את זו מימי הסבתא ששוקלת המון? מה עומד מאחורי תופעה זו? • כל הפרטים (מעניין)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לנו, מהצד, זה אולי נשמע לא הגיוני, אבל יש בזה הרבה הגיון. נדודי שינה הם תופעה שנגרמת כתוצאה מהמון סיבות. חלקן רגשיות, חלקן פיזיות לגמרי.

אבל המשותף לכולן הוא הקושי להירדם וגם הקושי לישון לילה שלם ברצף. הסיבות הפיזיות והסביבתיות לנדודי שינה, כמו כאבים, מיטה לא נוחה או הפרעות חיצוניות – מוכרות וידועות וקל יחסית למצוא להן פתרון.

כשזה מגיע לסיבות רגשיות או תחושתיות, הפתרון כבר מעט מסובך יותר. בואו נדבר על הסיבות הללו:

  • לחץ וחרדות.

אנשים הסובלים מלחצים בעקבות מצב כלכלי, משפחתי או חברתי, או מחרדות, אפילו ברמה בה הם מסוגלים להשתלט עליהן לאורך היום, מתקשים לשלוט בהרגשה הזו כשהלילה מגיע.

משהו בחושך סביב ובדקות האלו בהן שוכבים במיטה ללא מעש ומחכים לשינה שתבוא, גורם גם לחרדות לפתוח בשקט את הדלת האחורית ולהסתער.

זה מתחיל במחשבות לא נעימות וממשיך בפחד אמיתי מלהירדם ולחלום חלומות זוועה. כן, מצב קיצוני של חרדות אכן דורש טיפול.

אבל בינינו, בתקופה עמוסת הלחצים והמתחים של ימינו, מי מאיתנו לא סובל מדי פעם מחרדה כזו או אחרת שמפריעה לו להירדם?

  • הפרעות קשב וריכוז.

מפתיע? לא ממש. אבל מסתבר שבדיוק כמו שהפרעת הקשב מקשה עלינו להתרכז בלימודים או בביצוע משימות, כך היא מקשה עלינו להרגיע את המוח ולהביא אותו למצב מנוחה – דבר הגורם לנדודי שינה רציניים.

לא לחינם תמצאו הרבה אנשים המתמודדים עם הפרעת קשב- במיוחד בשלב הבוגר בחייהם- הופכים להיות מה שנקרא "ציפורי לילה" ורק בבוקר, כשהם כבר מותשים וסחוטים לחלוטין, מתמוטטים אל סוג של שינה טרופה.

  • ויסות חושי.

אם אתם לא מכירים את המונח הזה- תשמחו. הורים לילדים עם בעיית ויסות חושי מודעים מאוד לכל תפר מיותר בגרב, לכל פתקית נוספת בחולצה, לכל חריקה של רהיט או גיר על הלוח, לכל מקצב מעצבן של דפיקות ובעצם לכל דבר שעלול לגרום לילדי הויסות החושי (ואגב, יש גם מבוגרים המתמודדים עם התופעה) לאבד את האיזון ולהכנס למעין מצב מגננה.

הפרעת הויסות החושי נובעת מחוסר איזון במערכת החושים, שמייצרת עומס על המערכת עם כל גירוי, ולו הקטן ביותר, או להיפך – צורך בגירוי יתר של החושים.

בכל מקרה, הויסות החושי גם הוא גורם להפרעות בשינה. כל קפל בסדין, כל קרן אור בזוית לא נכונה, כל רשרוש מיותר- מונעים ממאותגרי הויסות החושי להירדם.

איך מזהים נדודי שינה?

  • הזיהוי הפשוט ביותר הוא הקושי להירדם.
    ההסתובבות הזו במיטה מצד למצד במשך זמן ארוך.
    קימה חוזרת לשתות, לשירותים ומכל מיני סיבות אחרות...
  • נדודי שינה מתבטאים גם בקושי להשאר ישנים לילה שלם (7-8 שעות לפחות)
    כשאתם מתעוררים באמצע הלילה בלי סיבה,
    או מתעוררים מסיבה הגיונית אבל לא מצליחים להירדם שוב.
    או כשאתם "ישנים כמו תינוק" במובן האמיתי ומתעוררים כמה וכמה פעמים במהלך הלילה.

    ישנם עוד סימפטומים שלא נכנסים תחת קטגוריית "נדודי שינה" אבל נחשבים בהחלט להפרעות בשינה, כמו נחירות, קימה בבוקר בהרגשה של עייפות או קושי להתעורר- באופן קבוע.

    אלו מראים על הפרעות במהלך התקין של השינה ושווה לגשת ולבדוק את הסיבות לכך.

אבל נחזור לנדודי שינה שנובעים מהסיבות שפרטנו למעלה. מה עושים כדי להפחית אותם? תמיד קיימת כמובן האפשרות של כדורים שיסייעו לנו להירדם. מלבד זה יש פתרונות אלטרנטיביים כמו צמחים, טיפות ושמנים שמסייעים למוח להירגע ולגוף להתאזן.

ויש פתרון נוסף שרבים לא שמעו עליו ולא נחשפו אליו. הוא, או בעצם היא, נקראת "שמיכה כבדה".

השמיכה הכבדה יוצרה ככלי טיפולי על בסיס מחקרים שהוכיחו שלחץ מאוזן ושווה על כל הגוף משחרר סרוטונין (הורמון האושר) ומאפשר למערכות של הגוף וגם של המוח להירגע ולהגיע למצב נינוח.

השמיכה הכבדה עשויה בעצם מעשרות תאים קטנים הממולאים בטבליות פלסטיק. הטבליות נתפרות אל תוך השמיכה כך שהמשקל שלהן נפרש בצורה שווה על פני כל השמיכה ומאפשר את האפקט של לחץ שווה לחלוטין על פני הגוף.

בשנת 2008 ובשנת 2012 פורסמו מחקרים בכתבי עת רפואיים על פיהם נקבע כי השמיכה הכבדה מסייעת בהצלחה להפחית רמות של לחץ ומצוקה.
השמיכה פועלת כתרפיית מגע, מרגיעות את הגוף, מאזנות את החושים ומסייעות למשתמשים בהן להירדם בקלות.

השמיכה מייצרת גם תחושה של מרחב בטוח ומעין חיבוק מגן, שמוסיפים לתחושת הרוגע וההרפיה. כך שהן מסייעות גם במצבים נפשיים של לחצים וחרדות וגם במצבים קוגנטיביים כמו הפרעות שונות שמפריעות לנו להירדם.

שמיכה כבדה, כשמה כן היא- כבדה.

ולכן חשוב מאוד להקפיד:

  1. שהשמיכה לא תעלה על 10-15% ממשקל הגוף של המשתמש בה.
  2. לא לכסות בשמיכה ילדים קטנים או אנשים שלא מסוגלים להסיר אותה בעצמם.

כמו כן, השמיכה עצמה לא חמה במיוחד, ולכן אפשרי להתכסות בה במהלך הקיץ, ובחורף רוי להוסיף עליה שמיכה חמה. עקב עלויות הייצור הגבוהות, מחיר השמיכות הכבדות לא זול ועלול להגיע גם לאלפי שקלים.

אם נתקלתם בבעיית נדודי שינה אצל עצמכם או אצל מישהו שאתם אוהבים ואתם רוצים לנסות את השמיכה, תוכלו למצוא אותה עכשיו במחיר מיוחד ובמשלוח חינם עד הבית באתר כל פה.

לרכישת שמיכה כבדה לילדים במחיר מיוחד לחצו כאן>>

לרכישת שמיכה כבדה למבוגרים במחיר מיוחד לחצו כאן>>

ושתהיה לכם שינה מתוקה ☺

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר