אאא

מי לא מתקשה להירדם על מושב של מחלקת התיירים, עם כרית מאולתרת מצעיף או חולצה? עיצוב חדשני של מושבי מטוס מציע פיתרון לבעיה הזאת.

זאת באמצעות "כנפיים מרופדות" שמתקפלות משני צידי מושב המטוס - ונותנות עוד קצת פרטיות, ומשהו להניח עליו את הראש. הרעיון החדש של Universal Movement, יחידה של חברת העיצוב הלונדונית New Territory, קרוי "אינטרספייס". הוא הוצג השבוע לציבור בלונדון בוועידת "חדשנות תאי הנוסעים 2019" שנערכה בעיר.

אינטרספייס היא המצאתו של לוק מיילס, מייסד ניו טריטורי וסמנכ"ל היצירתיות שלה. הוא שימש שלוש שנים כמנהל העיצוב של וירג'ין אטלנטיק, כך שהוא מכיר היטב תאי נוסעים של מטוסים. הוא אמר ל-CNN שהוא שם לב שעיצובי תאי נוסעים חדשניים מתמקדים בד"כ בחוויה של מחלקות העסקים והראשונה, ושהוא רצה להמציא משהו שיעזור להפוך גם את המושבים הזולים יותר לנוחים.

הכנפיים של אינטרספייס מתקפלות ידנית פנימה והחוצה מהמושב, נותנות מראה אוירודינמי וגישה נוחה למעבר. בהשקה בלונדון הוצגו לציבור שני מושבים, אחד שהציג איך נראה המושב כאשר הוא מוטה אחורה, והשני שנמצא במצב אנכי. בשני המצבים ניתן לשנות את מצב הכנפיים. ניתן להשתמש גם רק באחת מהכנפיים, אם כך הנוסע רוצה. לדברי ניו טריטורי, הכנפיים הן חזקות ואינן מתקלקלות בקלות.

למרות שנראה שמצב בו כל הנוסעים בוחרים להשתמש בכנפיים עלול להיות כאוטי, עדיין נהדר שיש את האפשרות לשנות משהו בישיבה תוך כדי טיסה ארוכה. "מהות העניין היא היכולת ליצור לעצמך את החלל," אומר מיילס.

בעבר כבר נעשו ניסויים של הוספת כריות תמיכה לצוואר במושבי מטוסים. מושבי מחלקת תיירים במטוסי איירבוס 350A של חברת קתאי למשל, מאפשרים לנוסעים להזיז את משענת הראש שלהם בשישה כיוונים שונים.