את לא לבד: נשים מרגישות בעיטות גם שנים לאחר ההריון

מחקר אוסטרלי שאל 197 נשים אם הן חוו 'בעיטות רפאים' לאחר שכבר ילדו את הפעוט שלהן ובאופן מפתיע, עד 40 אחוז מהאמהות ענו בחיוב, בממוצע 6.8 שנים לאחר הלידה (הריון ולידה)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כל אישה שציפתה לתינוק, יודעת לתאר היטב את הבעיטות שחשה אי אז בסביבות השבוע ה-20 ואת ההתרגשות שאחזה בה בעת שהופיעו. עם זאת, אנו נוטות לחשוב שלאחר הלידה התופעה מסתיימת. מסתבר, שזה לא המקרה אצל כל הנשים. מחקר שנעשה לאחרונה גילה שחלק מהאמהות חשות בעיטות עובריות מדומות, במשך שנים לאחר הגחת תינוקם לאוויר העולם.

המחקר, שנערך על ידי אוניברסיטת מונאש באוסטרליה, שאל 197 נשים אם הן חוו 'בעיטות רפאים' לאחר שכבר ילדו את הפעוט שלהן ובאופן מפתיע, עד 40 אחוז מהאמהות ענו בחיוב, בממוצע 6.8 שנים לאחר הלידה. אישה אחת אף הודתה שהמשיכו להפתיע אותה כמעט 30 שנה אחרי שילדה.

20 אחוז מהנשים אמרו שהן עדיין מרגישות את הבעיטות מדי יום ומעט יותר הסכימו שהן חשו בהן יותר מפעם בשבוע. אישה אחת אמרה שהן כל כך משכנעות עד כי: "אם לא הייתי מחזיקה את התינוק שלי, הייתי חושבת שאני עדיין בהריון".

אז האם יש הסבר לכך?

אף על פי שאיש אינו יודע בדיוק מדוע הבעיטות מתרחשות, נראה כי הגיל הוא גורם משמעותי, כאשר הסקר דיווח כי נשים שהיו צעירות יותר כאשר ילדו היו בעלות סיכוי גבוה יותר להרגיש את הבעיטות, מאשר אלו שהיו מבוגרות יותר.

החוקרים לא חשבו שהבעיטות היו תוצאה של הזיות או דמיונות ואמרו: "אנחנו מאמינים שבחודשים שלאחר הלידה, כמה תחושות של בעיטות פנטום נובעות כנראה מההחלמה הגופנית".

הם דימו את התופעה לכאבי רפאים המופיעים כאשר אנשים עם גפה חסרה, מרגישים כאב בחלק הקטוע.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית