מיתוסי השפעת

המומחים מדברים על חיסון השפעת

בשנים האחרונות גברה המודעות על חיסון השפעת, אך סביב החיסון נגד שפעת יש המוני מיתוסים. מה המומחים של לאומית אומרים? בוא נעשה לכם סדר (חדשות הבריאות)

כיכר בשיתוף לאומית | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

מיתוס : "שפעת הינה מחלה קלה"

תגובה: יש לזכור שאחוז מסוים מחולי השפעת יסתבכו בסיבוכים כגון דלקת ריאות קשה אשר עלולה להביא אשפוז ממושך, נכות ואף לסכנת חיים. שיעור הסיבוכים והתמותה גבוה יותר בקרב קשישים מעל גיל 65 ובקרב אנשים עם מחלות נלוות כמו מחלת ריאות כרונית, מחלות לב סוכרת ועוד, ובקרב נשים הרות.

מיתוס: "החיסון כנגד שפעת אינו יעיל"

תגובה: בשפעת העונתית, ניתן לשער מראש את זן וירוס השפעת שיגרום למחלה, ולתכנן את הרכב החיסון בהתאם. זנים אלה מוכרים היטב ויש ניסיון רב בחיסון נגדם. על כן יעילות החיסון גבוהה.

מיתוס: "החיסון גורם נזק בריאותי"

תגובה: אין לחיסון כל נזק מעבר לצפוי לכל תכשיר שמוזרק לגוף. תופעות הלוואי קלות: לעיתים אודם במקום ההזרקה, חום קל עד כיומיים. הנזק הבריאותי של סיבוכי המחלה האפשריים, לעומת זאת, מוחשי וחמור.

מיתוס: "התחסנתי בעבר ולמרות זאת חליתי בשפעת באותה עונה"

תגובה: וירוסים רבים גורמים מחלה דמוית שפעת בחורף. המחלה הנגרמת על ידם באופן משמעותי פחות מסוכנת משפעת אמיתית. החיסון שקבלת לא הגן מוירוסים אחרים ולכן חלית, אולם היית מוגן משפעת אמיתית וסיבוכיה.

מיתוס: "לאחר התחסנות בעבר הרגשתי מאוד לא טוב"

תגובה: לאחר החיסון תתכן הרגשה המזכירה במעט את תסמיני שבשפעת ולכן אולי הרגשת שלא בטוב, אך אין מדובר בנגיף שפעת שתקף אותך אלא על תגובה לחומרים שבתרכיב, ולרוב התחושה היא קצרת מועד בהשוואה למחלה. מעבר לאי הנוחות, החיסון אינו מסוכן ובמחיר האי נוחות היית מוגן מתחלואה בשפעת ומסיכוניה.

מיתוס: "חיסון שפעת אינו חשוב"

תגובה: אם הינך נמנה עם קבוצות הסיכון לסיבוכי שפעת (גיל מעל 65, מחלות קבועות וכדומה) הינך בסכנה ממשית אם תחלה בשפעת, התחסנות תפחית סיכון זה באופן משמעותי וללא נזק משמעותי מהחיסון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר