רפורמת הנקיון מעמיקה אחיזה

מרכז פדגוגי חרדי יטמיע מודעות לנקיון בקרב גני הילדים

עירית ירושלים גייסה מרכז פדגוגי חרדי כדי להטמיע מודעות לנקיון לגילאים הצעירים בסדרת פרויקטים שהופקו על ידי "שתילי אריה' והותאמו לצהרוני המגזר החרדי (חדשות מקומיות, מקודם)

(צילום: יח"צ)

רפורמת הניקיון דוהרת קדימה! עיריית ירושלים וראש העיר, משה ליאון, ממשיכים במבצע ניקיון משולב בכל רחבי העיר, באמצעות מהלך אליו מתגייסים גם הילדים והתושבים. תלמידי מוסדות חינוך מכיתות גן וכיתות א'-ח' ישתפו פעולה בדברים קטנים, אבל ממש גדולים, כדי לתמוך במהלך המורכב עליו מופקדים עובדי העירייה, והוא ניקיון העיר, הבית שלנו.

אחד השחקנים המפתיעים שגוייסו לרפורמת הניקיון הוא בון הברווזון, דמות אהובה ואהודה על פעוטות וילדים, שצפויה לעבוד קשה מאד בחודשים הקרובים.

המסבירן החדש, בון, התחיל לעבוד בגני הילדים ובכיתות בית הספר, בשבועות האחרונים בסדרת פרויקטים שהופקו על ידי המרכז הפדגוגי "שתילי אריה' והותאמו לצהרוני המגזר החרדי בשפה ייעודית לילדים שתעודד אותם לשמור על ניקיון המרחב הציבורי.

משימתו של בון הברווזון תתמקד בגני ילדים וכיתות א'-ב' במגזר החרדי ברחבי העיר, כשמורות, גננות וסייעות קיבלו חוברות הסברה ובהם מפרט פעילויות אודות תוכנית בנושא ניקיון ופעילות שנתית באמצעותה מעבירים את המסרים לילדים עם "בון הברווזון"- בובת ברווז צהובה שתלמד את הילדים איך שומרים על המרחב הציבורי, חשיבות השמירה על הניקיון ואיך דואגים לניקיון. תוכנית הניקיון הינה תוכנית המוגדרת כנושא לימודי שנתי בו שותף פעיל "בון - הברווזון" רוב החוגים 'החיצוניים' שיתקיימו יהיו עם מסרים בנושא ניקיון.

בנוסף קיימת תוכנית ייחודית לתלמידות א'-ח' לתלמידות המגזר החרדי-חינוך עצמאי- "פלטרין של מלך" תכנית הכוללת גם ג'ינגל בנושא הניקיון שמושמע בהפסקות מערכי שיעור המועברים בכיתות והצגות בנושא הניקיון.

בכל מוסדות החינוך בעיר בהם מתקיימים מערכי שיעור בנושא ניקיון, ישולבו גם הצגות וימי פעילות בטבע בנושא ובנוסף לפרויקט המהווה גולת הכותרת של פעילות הניקיון בקרב הילדים ובני הנוער, העירייה יזמה פעילויות רבות בנושא הניקיון כדי לרתום, לקדם ולהרחיב את נושא הניקיון . במזרח העיר מתקיימת תוכנית יעודית בשיתוף המשרד להגנת הסביבה במטרה להקנות את ערכי הניקיון דרך תחושת השייכות לשכונה ולמרחב הציבורי.

בשכונות קיימת פעילות רבה ומגוונת באמצעות המינהלים הקהילתיים וביניהם אירועי תרבות בעלי תכנים בנושא הניקיון, הצגות, שעות סיפור תהלוכות ניקיון מרוצי ניווט, פעילות יצירה, תחרויות רבות ומגוונות , ובנוסף, העירייה מפעילה רכזי שכונה צעירה, פורום הורים שלקחו אחריות קהילתית תוך שיתופי פעולה עם מוסדות החינוך החל מגני הילדים.

לתוכנית הצטרפו מאות נאמני ניקיון בשכונות- נאמני הניקיון הם הזרוע הארוכה של העירייה בשמירה על ירושלים נקיה ובחלקם משתתפים בפורום תושבים עירוני הדן בסוגיות בקשות ודרישות התושבים לשדרגו נראות המרחב הציבורי מות רצון לשפר גם את רווחת התושבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר