עדות שקר

עונש קל לשוטרת שהעלילה על מפגין חרדי

שוטרת מסרה דיווח כוזב שהביא להעמדתו לדין של מפגין חרדי, שזוכה בסופו של דבר לאחר שנחשף סרטון של האירוע האלים. השוטרת הועמדה לדין ותורד, זמנית, בדרגה (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אלימות משטרתית, תמונת ארכיון. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

רס"ר נופר בן רוחי, הייתה בתאריך 23.03.17 סמלת מבצעים במג"ב ירושלים. באותה תקופה, סערה ירושלים החרדית בגין הפגנות הפלג הירושלמי והעדה החרדית נגד חוק הגיוס.

לפי העובדות המתוארות כתב האישום שהוגש נגדה, התקיימה הפגנת חרדים אלימה ברחוב יחזקאל, פינת שמואל הנביא, בירושלים. הנאשמת, יחד עם שוטרים נוספים, נקראה להגיע לאזור ההפגנה בכדי להשתתף בטיפול המשטרתי בה.

במהלך ההפגנה הוחלט לפנות את הצומת על ידי הזזה פיזית של המפגינים, שישבו על הכביש, חסמו אותו והתנגדו לפנות את המקום. במהלך פינוי המפגינים מהכביש ניסתה הנאשמת לפנות את אחד המפגינים ולהרימו מהכביש - אלא שאז קם מפגין אחר, אהרון גראומן, ודחף את השוטרת בשתי ידיו.

הנאשמת דחפה את המפגין בחזרה וזה נפל ארצה. שוטרים שהבחינו בסיטואציה קפצו על המתלונן ועצרו אותו. האירוע תועד בווידאו.

הפגנת הגיוס בו אירע המקרה (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

בכתב האישום מתואר כי השוטרת מסרה הודעה במשטרה, בתחנת עוז. בחקירתה מסרה הנאשמת, כי הגיעה לפנות את אחד המפגינים שישב על הכביש ובזמן שבאה לפנותו מפגין אחר תקף אותה ובמילותיה שלה: "הוא הביא לי אגרופים בגב ודחף אותי".

עוד הוסיפה הנאשמת כי ניסתה להזיז את המתלונן אולם הוא המשיך לתקוף אותה עד שתפסו אותו. בעקבות התיק שהה המתלונן במעצר ובמעצר בית ולימים הוגש נגדו כתב אישום פלילי ע"י הפרקליטות הפלילית במחוז ירושלים, אשר ייחס לו עבירות של תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והמשך התפרעות לאחר הוראת התפזרות.

השוטרת בן רוחי, הייתה עדת תביעה, יחד עם שוטרים נוספים אשר מסרו עדות בעניינו של המתלונן. בסיום המשפט, ובין היתר בשל הפער שבין הסרטון לבין הודעת הנאשמת, החליט השופט לזכות את המתלונן.

השופט ירון מינטקביץ' קבע בפסק הדין לזיכוי המפגין החרדי: "לא ראיתי מנוס מהמסקנה הקשה אך המתבקשת, כי עדויותיהם של השוטרים לפני לא היו אמת", והורה להעביר את פסק הדין למחלקה לחקירות שוטרים.

בית הדין המשמעתי של המשטרה קבע כי השוטרת פגעה באמינות המשטרה, אך התחשב בעובדה שמדובר בשוטרת מצטיינת שזכתה להערכות תקופתיות וגזר עליה עונש קל של הורדה בדרגה למשך ארבעה חודשים בלבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר