מחקר: הוצאת בשר מהתפריט תביא לירידה מהירה במשקל

אנו מנסים כל הזמן להבין אילו מאכלים כדאי להוציא מהתפריט, כדי להשיל כמה קילוגרמים ממשקלנו ולרוב, עומדים למול עינינו שני אשמים: סוכר ופחמימות. אך מחקר מגלה כי יתכן שבשר הוא האשם (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

רובנו עסוקים בחשיבה שעות ארוכות ונסיון להבין אילו דברי מאכל כדאי להוציא מהתפריט היומי, על מנת להשיל כמה קילוגרמים מיותרים ממשקלנו ובדרך כלל עומדים למול עינינו שני אשמים: סוכר ופחמימות. אולם מחקר מגלה כי יתכן שתוכנית ההרזיה היעילה ביותר, לא קשורה לממתיקים או קלוריות - אלא בוויתור על בשר.

מחקר שפורסם בכתב העת של המכללה האמריקאית לתזונה, מגלה כי לא רק שניתן לרדת במשקל בצורה יעילה יותר בהיצמדות לדיאטה צמחונית, אלא היא גם מגבירה את חילוף החומרים. קבוצה של 74 אנשים - כולם עם סוכרת מסוג 2 - נצמדו לתזונה צמחונית של דגנים, ירקות, פירות ואגוזים והחוקרים גילו כי התזונה הזו היתה יעילה פי שניים - כן, פי 2! - מאשר תזונה קונבנציונלית. המשתתפים איבדו בממוצע 6.3 ק"ג לעומת 3 ק"ג בדיאטות אחרות.

בנוסף, התזונה הצמחונית הפחיתה גם את שומן השרירים - רפיון שמתרחש בעקבות שריר שנחלש וכתוצאה מכך, זכו המשתתפים לחילוף חומרים מהיר יותר. "ממצא זה חשוב לאנשים שמנסים לרדת במשקל", אומר ד"ר קהלובה, שחקר את רקמת השומן של החולים, "כולל אלה הסובלים מתסמונת מטבולית ו / או סוכרת מסוג 2. אבל זה רלוונטי גם לכל מי שלוקח ברצינות את המשקל שלו ורוצה להישאר רזה ובריא".

אם אתם חוששים ללכת על תזונה נטולת בשר לחלוטין, ד"ר ג'קלין לונדון מציעה כמה דרכים קלות להחליף לפחות ארוחה בשרית אחת ביום. "בהחלט הייתי ממליצה להחליף בשר לפולים, שעועית, גרגירי חומוס, עדשים, אגוזים וזרעים בתדירות גבוהה ככל האפשר ולבחור בחלבון רזה ובעלי חיים כמו ביצים וחלב, כחלק מתוכנית הארוחות היומית שלכם", אומרת לונדון.

"קחו בחשבון: הגדלת מקורות החלבון הצמחיים מכרובית, ברוקולי, ירקות עליים, פטריות ואבוקדו גם הם נספרים", היא מסכמת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר