אאא

חברות תעופה רבות ביטלו את טיסותיהן לסין, בשל נגיף הקורונה שפרץ במדינה והביא למותם של 427 אנשים ולעוד אלפי אנשים שנדבקו במחלה בסין וגם במדינות נוספות באזור.

ביטול הטיסות לסין אמנם מפחית את הסיכון להתפשטות הנגיף, אבל הוא לא מבטל אותו לחלוטין. דיווחים חדשים אודות הנגיף מראים כי הווא מדבק גם בקרב אנשים שלא הופיעו אצלם סימפטומים של המחלה. ככל שהנגיף ממשיך לצוץ במדינות נוספות, תיירות בינלאומית יכולה להיות האחראית על הפצתה של המחלה.

בשל כך, חברות תעופה נוקטות באמצעים שונים על מנת להגן על הצוות והנוסעים מהנגיף הקטלני.

לקראת סוף ינואר המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) פרסם רשימה של המלצות לחברות תעופה. הפעולות אינן מחויבות ביצוע, אך הן מציעות פרקטיקות מועילות למגזר התחבורה, בעיקר ככל שזה נוגע לשמירה על בריאותם של הצוותים.

אחד הצעדים החשובים ביותר המוצעים הוא דיווח על נוסעים חולים למומחי בריאות. רגולציה פדרלית דורשת מחברות תעופה לדווח על נוסעים המציגים סימפטומים מסוימים לפני הנחיתה בארצות הברית. נוסעים ששהו בסין עם שפעת שנמשכה יותר מ-48 שעות, או שפעת ושיעול, קשיי נשימה, או מי שנראה "חולה באופן ברור", כולם מתאימים לקריטריונים, גם על טיסות שאינן מגיעות ישירות מסין.

עם הנחיתה בנמל התעופה, בכירים ב-CDC יכולים ליצור קשר עם החולה האפשרי ולנקוט צעדים על מנת לפקח, או אם צריך, לשים את הנוסעים בהסגר במידה ונחשפו למחלה.

שאר ההמלצות של ה-CDC קשורות בפעילות יומיומית. דיילים צריכים לשטוף את ידיהם במים חמים עם סבון או בחומר חיטוי אחר על בסיס אלכוהול, להציע לנוסעים חולים מסכה לכיסוי פניהם, ללבוש כפפות כאשר הם מטפלים בנוזלי גוף, ולנקות משטחים נגועים.

בנוסף, חברות תעופה נוקטות באמצעים נוספים על מנת למנוע מהנגיף לתפוס טרמפ על הטיסה.

קאת'י איירליינס (Cathay Airlines), חברת התעופה מהונג קונג, מסרה כי תפסיק להציע מגבות חמות, כריות, שמיכות, חומרי קריאה, או מכירות דיוטי פרי על טיסות לשאר חלקי סין. מהחברה נמסר כי היא מבצעת בדיקה של הדרך בה היא מגישה ארוחות וחטיפים במהלך טיסות.

תאי איירוויז (Thai Airways) מציידת את צוותה במסכות וכפפות בטיסות לאזורים בעלי "סיכון גבוה", וכל המטוסים החוזרים מסין עוברים חיטוי אחרי הטיסה.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

ג'אפן איירליינס (Japan Airlines) אמרה כי צוות המטוס ילבש מסכות בטיסות מקומיות ובינלאומיות.

יונייטד איירליינס (United Airlines) אמרה כי העבירה את הוראות ה-CDC לצוותיה, והודיעה כי ציידה את המטוסים באזורי סיכון גבוה ב"אספקה שיכולה לעזור לדיילים לתת עזרה בטוחה" לנוסעים חולים. חברת התעופה אמרה כי היא גם מנקה משטחים קשים בהם נוגעים נוסעים - שירותים, מגשי אוכל, תריסי חלונות ומסעדים - עם חומר חיטוי אחרי כל טיסה, תהליך שאומץ אחרי התפרצות האבולה ב-2014. זאת בנוסף לניקוי תקופתי עמוק הכולל תקרות, התאים מעל ראשי הנוסעים וכל דבר אחר בחלקו הפנימי של המטוס.

אמריקן איירליינס (American Airlines) אמרה כי היא מציעה ציוד בטיחות ומהדקת את מדיניות הבטחון שלה לדיילים. בנוסף, ה-CDC לא המליץ לחברות תעופה שצוות המטוס יענוד מסכה, וחברות תעופה לא מאפשרות לצוותים בדרך כלל לענוד מסכות ללא אישור, חברת התעופה אמרה כי דיילים יוכלו לענוד מסכות על טיסות בין ארצות הברית לאסיה, אוסטרליה וניו זילנד. בנוסף נמסר, כי היא מספקת חומר לחיטוי ידיים לדיילים, ומטליות חיטוי לנוסעים בטיסות טרנס-פסיפיות המעוניינים לנקות את המשטחים בעצמם.

"הבטיחות של לקוחותינו ושל חברי הצוות נשארת בראש סדרי העדיפויות שלנו", אמר דובר החברה. "אנחנו בקשר קרוב עם המכס האמריקאי ופיקוח הגבולות, עם ה-CDC ושירותי בריאות ציבוריים, ונמשיך לשתף פעולה עמם ליישם כל צעד הקשור לבריאות ולבטיחות".