טיפול בבריחת שתן ללא ניתוח - זה אפשרי?

בריחת שתן היא אחת מבעיות הבריאות הנפוצות ביותר בעולם. בגלל תחושת בושה, רבים בוחרים שלא לטפל בבעיה. חלק מההימנעות מטיפול, נובעת מתחושה של חשש מפני טיפול ניתוחי, מתוך מחשבה שאין אפשרויות אחרות. במאמר זה נפרט על אפשרויות לטיפול שאינו ניתוחי בבעיות בריחת שתן. חשוב להדגיש, שיש מספר גדול של גורמים לבריחת שתן, אשר לחלקם ניתוח הוא פתרון טוב (בריאות, מקודם)

בריחת שתן ללא ניתוח זה אפשרי (צילום: pexels)

ביופידבק ככלי טיפולי

ביופידבק הוא כלי שחולל מהפכה בתחום הטיפולים הרפואיים והנפשיים. עד עכשיו, היכולת של טיפול בעזרת כוח המחשבה של האדם הייתה מוגבלת להנחיה, בלי יכולת לתת תמונת מצב מדויקת בנוגע להתקדמות המטופל. ביופידבק שינה זאת. מדובר בכלי המאפשר מעקב אחרי מדדים שונים, ובדיקת ההשפעה של מחשבות ופעולות שונות שעושה הנבדק עליהם. בתחום בריחת השתן, ניתן בהחלט לעשות שימוש בביופידבק כדי ללמוד הפעלת שרירים נכונה יותר, שתבלום את בריחת השתן, או לכל הפחות תאט אותה. ביופידבק יכול לסייע רבות בבעיות של בריחת שתן הנובעות מסטרס, אך ממש לא רק. כדאי להתחיל את הטיפול בשילוב עם מוצרי ספיגה למבוגרים, שיורידו את סף המתח והלחץ לקבלת תוצאות מיידיות.

מוצרי ספיגה איכותיים

מוצרי ספיגה למבוגרים הם כבר מזמן לא רק חיתול עבה ובולט. ניתן לעשות שימוש במוצרים אלו ככלי תיווך עד להשגת תוצאה אפקטיבית של הטיפולים השונים, או כפתרון סופי בפני עצמו. מוצרי ספיגה למבוגרים ניתנים להתאמה לצרכים האישיים שלכם, בין אם הצורך הוא בספיגה של כמות שתן קטנה או גדולה. היתרון של שימוש במוצרים אלו, נובע מכך שהם אינם דורשים שום מרשם, ולאחר שתתרגלו אליהם הם מאפשרים חזרה לשגרה במהירות ובנוחות רבה. בנוסף, הם שימושיים תמיד, בלי קשר לסיבה שהובילה לבריחת השתן, בין אם מדובר על לחץ על עמוד שדרה, החלשת שרירי רצפת האגן לאחר לידה, או בעיה עצבית.

שינויים באורח החיים

שינויים באורח החיים נמצאו ככלי טיפולי יעיל מאוד במניעה של בריחת שתן. כמובן, יש תלות גבוהה מאוד בסיבה להפרעה, כאשר בעיות אשר המקור שלהן גנטי או אורגני יושפעו מכך פחות. עבור אנשים בעודף משקל, ירידה במשקל יכולה לסייע להפחתת בריחת שתן. הסיבה לכך היא שהבטן עשויה להגביר את הלחץ על השלפוחית, ולמעשה לגרום לחיישנים עלייה לחוש שהיא מתוחה וצריכה לשחרר את השתן. שינוי תזונתי כדי להפחית עצירות יכול גם לסייע. העצירות פועלת באופן דומה לעודף משקל, ומגבירה את הלחצים על השלפוחית בתוך הבטן עצמה. לסובלים מסכרת סוג 2, שינוי תזונתי ואיזון סוכרים משופר יכול גם הוא לסייע בטיפול בבריחת שתן. החולים בסוכרת, סובלים מפגיעה עצבית. כך, התחושה העורית בקצוות הגפיים נפגעת והעצבים על השלפוחית נפגעים גם הם. הפגיעה יכולה לפגוע בשליטה על השלפוחית, ותמשיך להידרדר אם לא תאזנו את הסכרת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר