"קטע מטורף". צפו

איתמר גרוטו: רוב בדיקות הקורונה שגויות

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו, הדהים באמירה כי "על כל משהו כמו 5 או 10 חיובייים, רק אחד חולה. השאר פשוט טעות מעבדה", ובהמשך ניסה להבהיר את דבריו • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(באדיבות 'הצינור', רשת 13)

"על כל משהו כמו חמישה או עשרה שאנחנו מוצאים חיובי, רק אחד באמת חולה, והשאר פשוט טעות מעבדה"; את הנתון המדהים הזה אמר לא אחר מאשר פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות.

בראיון שקיים לאחרונה עם מודי בראון בערוץ 5, הקדים גרוטו עם הרקע לדברים: "מה שקרה, שהמצב הוא של שכיחות נמוכה של המחלה בישראל. כמעט אין לנו חולים".

את המסקנה העולה מהדברים, ש-90% אחוז מהאנשים שערכו בדיקות קורונה ויצאו חיוביים לנגיף אינם באמת חולים, הגדיר גיא לרר, מגיש תכנית הצינור בערוץ 13, כ"קטע מטורף".

הפרשן נדב איל התייחס לדברי גרוטו ואמר: "האנשים שנמצאו חולים בבדיקות הם כן חולים, ברמת וודאות גבוהה. אך ישנה בעיה הפוכה בבדיקות אלו, שלעתים הן מורות על הנבדקים כי הם בריאים, בעוד הם חולים".

"אם מה שגרוטו אומר היה נכון, לא היה צריך לקיים בדיקות. הוא הרי סמנכ"ל משרד הבריאות, ואם 9 מתוך 10 בדיקות אינן מדויקות, אין טעם לעשות אותן. אם הוא היה צודק, יש לו פרסום עולמי ביד...".

לאחר שידור דבריו בערוץ 5, הבהיר פרופ' איתמר גרוטו כי התכוון רק לכאלו שהם א-סימפטומטיים (שאין להם תסמיני מחלה). אלא שהעובדות המוכרות במחקרים בעולם ובישראל, לפי נדב איל, מצביעות על כך שגם אצל א-סימפטומטיים הבדיקות בדרך כלל מדויקות.

צפו בדברי גרוטו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר