כמה תמ״ל התינוק צריך לאכול?

מרגע שהבייבי שלכם מגיע לראשונה הביתה, מלאכת קבלת ההחלטות בכל הנוגע לחייו נופלת על כתפיכם- ההורים, אחד הנושאים החשובים ביותר הוא נושא התזונה של התינוק (צרכנות)

אילוסטרציה (צילום: pexels)

מרגע שהבייבי שלכם מגיע לראשונה הביתה, מלאכת קבלת ההחלטות בכל הנוגע לחייו נופלת על כתפיכם- ההורים. רק שאתם כך כך עייפים, מבולבלים ואולי גם קצת מבוהלים, בין השאר כי אף אחד לא באמת הכשיר אתכם והכין אתכם לרגע הזה. בין מיליארד הדברים שמטרידים אתכם ומנקרים בראשכם, אחד הנושאים החשובים ביותר הוא נושא התזונה של התינוק. כמה, מה, איך? מה נכון וממה להימנע? אתם מפחדים לתת מעט מדי ומפחדים לתת יותר מדי. ומה המשמעות של הבכי שלו? האם הוא רעב? אפילו שרק אכל?

אז בניסיון לעשות לכם קצת סדר בבלגן ובעיקר בשביל להרגיע ולעזור, אספנו את השאלות הבסיסיות והחשובות ביותר בנוגע לתזונה של התינוק, החל מימיו הראשונים, ועד למעבר המוחלט שלו לאוכל מוצק. כאן תמצאו את כל המידע הרלוונטי בנוגע לתזונה המורכבת מתמ״ל (תרכובת מזון לתינוקות) שמתאימה לתינוק שלכם.

אז כמה תמ״ל התינוק שלכם באמת צריך?

הטיפ הכי חשוב שניתן לכם הוא לא להשוות את כמות האוכל שהתינוק שלכם זקוק לה לכמות שתינוקות אחרים אוכלים. ובינינו, את הטיפ של ״לא להשוות״ אפשר להשאיל לכל תחום אחר בהתפתחות התינוק. לכל תינוק יש את הקצב שלו, האופי הייחודי שלו והצרכים המסוימים שלו. וכך גם בנושאי התזונה. כמו שאתם, ההורים שלו, זקוקים כל אחד לכמות מזון אחרת, גם התינוק שלכם אוכל כמות שמתאימה לו. לכן אם התינוקת של השכנים אוכלת CC 125 ביום, ושלכם לא מתקרב כלל למספר הזה אל תלחצו. זה לא אומר שום דבר על בריאות והתפתחות הבייבי שלכם. הדרך הטובה ביותר לדעת אם התינוק אוכל דיו ולפי צרכיו, היא לשים לב בבדיקות בטיפת חלב שמשקל התינוק נמצא במגמת עלייה, וכמובן שאינו נמצא במגמת ירידה.

ובכל זאת, האם יש איזשהו טווח לכמות האוכל שהתינוק זקוק לה?

בטיפת חלב משתמשים בנוסחה, מתוך הבנה שכל תינוק שונה, אבל בכל זאת בשביל לתת להורים צעירים איזשהו ידע כללי וטווח פעולה. הנוסחה אומרת שיש להכפיל את משקל הילד ב-150 סיסי ולחלק ל-8 ארוחות ביום. למה 8 ארוחות? כיוון שתינוקות בני יום עד גיל 4 חודשים אוכלים בממוצע בכל 3 שעות. כאמור, אלה מספרים מאוד כללים, וכל תינוק ישן ואוכל לפי צרכיו המשתנים. מה שבטוח, השימוש בתמ״ל כגון נוטרילון, מאפשר לדעת בדיוק כמה אכל התינוק שלכם בכל ארוחה, מאפשר לכם לנהל מעקב, כך שעם הזמן תדעו בעצמכם כמה נכון לו לאכול.

איך תדעו שהתינוק שלכם שבע?

תזונת התינוק חשובה בין השאר כי תינוק שאוכל טוב הוא תינוק שישן טוב. לכן לא נרצה להגזים עם כמות האוכל שאנו נותנים לו, כדי שלא להכביד לו על הקיבה, מה שיוביל לפליטות גדולות ומרובות ויקשה עליו לישון במנוחה. איך אפשר לזהות שהתינוק אכל מספיק? כאשר התינוק מרחיק עצמו מהבקבוק, דוחף את הפטמה עם הלשון החוצה מהפה או מסיט את ראשו, אלה סימנים טובים לשובע. אם אחרי שהצעתם לו את הבקבוק פעם או פעמיים נוספות, והוא מגיב שוב מייד באותו האופן לפטמה, או לוקח את הבקבוק אבל אחרי כמה יניקות בודדות חוזר על הפעולות אלה, אזי אפשר להניח שהוא כבר שבע. עם הזמן אתם תלמדו את הסימנים של התינוק שלכם, כך שאין צורך לדאוג.

אל חשש, לעיתים תקלעו בול ולעיתים תזרקו חלק מהתמ"ל, הכל חלק מהלמידה

קחו בחשבון שייקח לכם קצת זמן ללמוד לאיזו כמות של תמ״ל התינוק שלכם זקוק בכל ארוחה, כך שייתכן ולא תמיד, ובטח שלא מייד בהתחלה, תקלעו בדיוק לכמות הנכונה. לעיתים תצטרכו לזרוק מעט, ולעיתים האוכל שבבקבוק יסתיים לפני שהתינוק שלכם כבר שבע, ותצטרכו באמצע ההאכלה להכין בזריזות כמות קטנה נוספת. בנוסף יש לזכור שעד שתשננו ותתרגלו לכמויות מסוימות, התינוק יגדל ויתפתח ויזדקק כבר לכמויות אחרות. אך אל ייאוש, אתם לא לבד וזה קורה לכולם. כמו בכל דבר גם בנושא כמות התמ״ל המספיקה, ישנה עקומת למידה וכן מקום לניסוי וטעיה, בוודאי בנושא דינמי כל כך שמשתנה תדיר.

איך נדע מתי התינוק רעב? ואיך מבדילים בין בכי לבכי?

נכון שעכשיו הכל נראה זר ומוזר, והתינוק החדש שלכם כל כך לא מוכר והסימנים שהוא מאותת אליכם כלל לא ברורים לכם. החדשות הטובות הן שתחושת הזרות והבלבול יתחלפו מהר בלמידה והיכרות עם הבייבי שלכם, ואתם תכירו את הסימנים שלו יותר טוב מכל אחד אחר. זה לא אומר שתמיד תקלעו בדיוק ותהיו צודקים. אתם כנראה תטעו לפעמים, תקראו לא נכון את הסימנים או שפשוט תתבלבלו, וזה בסדר גמור. זה קורה לכולם. אנחנו ננסה לעזור, אבל קחו בחשבון שגם בנושא הזה, לכל תינוק יש שפה משלו. כמה סימנים נפוצים שאפשר להסיק מהם שהתינוק רעב הם:

1. הכנסת היד לפה ותנועת מציצה שלה

2. הנעת הראש בחוסר מנוחה בחיפוש אחר בקבוק

תינוק שבוכה מרעב הוא תינוק שכבר חיכה זמן לארוחה. כלומר- אל תחכו לשמוע בכי של תינוק כדי להסיק שהוא רעב. נסו לתפוס את הסימנים המקדימים.

דרך נוספת להסיק שהתינוק רעב היא לראות אם הסימנים הנ״ל מתרחשים סביב השעות הקבועות בשגרה שאתם מתחילים לפתח.

לסיכום, זה ייקח קצת זמן אבל אתם והבייבי שלכם תלמדו להכיר אחד את השני. אתם תבינו טוב יותר את הצרכים השונים שלו, ותזהו את הסימנים שהתינוק שלכם מאותת אליכם. חשוב לזכור לא להשוות בין תינוקות לא בכמויות, בשעות השינה ובקצב העלייה במשקל. כל תינוק אוכל את הכמות המתאימה לו, בשעות הנוחות לו, גדל בקצב אחר, ואלה משתנים תדיר במהלך התפתחותו של התינוק.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר