ניסה להרגיע

פינדרוס: "גפני לא יפגע בהתיישבות" • צפו

יצחק פינדרוס, הצפוי להתמנות לח"כ, ניסה להרגיע היום את חששותיו של סמוטריץ' האופוזיציוני מפגיעה באינטרסים של המתיישבים מכיוון עמיתו גפני כיו"ר ועדת הכספים (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: עטרה גרמן / ערוץ הכנסת)

במהלך הישיבה היום (ראשון) בכנסת, בה חזר ח"כ משה גפני לתפקיד יו"ר ועדת הכספים, הצהיר יצחק פינדרוס בפני ח"כ בצלאל סמוטריץ' כי עמיתו גפני ישמור על האינטרסים של ההתיישבות.

פינדרוס, הנחשב לסמן הימני ב'דגל התורה' וצפוי להתמנות לח"כ עם מימוש 'החוק הנורבגי', ניסה בכך להרגיע את השר לשעבר סמוטריץ', שכעת יושב עם סיעתו 'ימינה' בספסלי האופוזיציה.

"אני מבטיח לך", אמר לו פינדרוס, "שגפני לא ייתן לפגוע באינטרסים של ההתיישבות, הוא פוליטיקאי - אבל רואה אנשים מול העיניים".

תדמיתו ה'שמאלנית' של גפני חזרה לאחרונה לכותרות, כזכור, עם הפרסום ב'כיכר השבת' על כך שסעיף בהסכם הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד, הנוגע לסיפוח אפשרי של שטחים ביהודה ושומרון והחלת ריבונות ישראלית עליהם, שונה - בעקבות התערבות גפני, זאת כדי שלא לעורר את כעסו של הממשל האמריקני.

בסעיף בהסכם, בו מתחייבת המפלגה "לתמוך בכל עמדה של ראש הממשלה הנוגעת באופן ישיר או עקיף לעניין החלת הריבונות", דאג גפני להוספת המילים "בכפוף להסכמה עם ארצות הברית".

סגן שר החינוך מאיר פרוש הסביר את המהלך בראיון רדיופוני ל'מנדי-ביתאן', ואמר: "הדרישה של גפני להסתייג מהסיפוח רק בהסכמה אמריקנית, הוא לפי מורשת הרב שך שצריך הסכמה מהאומות. זה מה שהשתנה במציאות, וגפני רצה שכך יבוא לידי ביטוי בהסכם הקואליציוני".

"אני עצמו לא מסכים עם הדברים - אפילו גזברות משותפת עם דגל התורה אין לנו, כי זה בלוק טכני בלבד - אני חושב אחרת מדגל התורה בעניין הזה, אולי כי למדתי יותר... אבל צריכים להבין: אם אנחנו הולכים עם האמריקנים בעניין הסיפוח, אנחנו מרוויחים יותר, אבל אף יהודי לא רשאי לוותר על שטחי ארץ ישראל", עקץ פרוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר