יוזמה מצילת חיים: מאגר תרומות הפלסמה נגד נגיף הקורונה

שני סטודנטים לסיעוד מהמרכז האקדמי לב המתגוררים בשכונת הר נוף בירושלים יזמו מאגר של תורמי פלסמה שישמשו חולי קורונה שזקוקים לכך: "אם הר נוף מובילה בכמות החולים - היא תוביל בכמות התורמים" (חדשות בריאות, מקודם)

יום תרומות הדם הבינלאומי: בשיאם של ימי הקורונה הוגדרה שכונת הר נוף בירושלים כמוקד התפרצות של הנגיף בעיר הבירה, ולכן הוחלט להטיל עליה סגר. באותם ימים קמו בשכונה גמ"חים רבים ומערכי סיוע חברתי שכללו חלוקת סלי מזון, סיוע למשפחות מרובות ילדים שנמצאות בבידוד, סיוע לקשישים ועוד.

יוסף (ג'ואי) קלמן ומשה אודרברג, שני צעירים תושבי השכונה, החליטו לקחת חלק במיזם חדש כשהקימו מאגר של תורמי פלסמות פוטנציאליים לטובת חולי קורונה שזקוקים לכך.

יוסף (ג'ואי) קלמן ומשה אודרברג סטודנטים בחוג לסיעוד של המרכז האקדמי לב (באדיבות המצלם)
יוסף (ג'ואי) קלמן ומשה אודרברג סטודנטים בחוג לסיעוד של המרכז האקדמי לב (באדיבות המצלם)
הגדלה

השניים, סטודנטים בחוג לסיעוד של המרכז האקדמי לב, הקימו מוקד טלפוני לתרומות פלסמות מחולי קורונה שהחלימו. "פרסמנו את המספר של המוקד הטלפוני שהקמנו בכל מדיה אפשרית שהיו ברשותנו וברחבי השכונה, ופנינו לרבנים שיסייעו לנו לעודד את הציבור לתרום. אחרי פניות רבות שקיבלנו, שרבים מהם נפסלו בגלל חוסר התאמה, הגענו למספר של 80 תורמי פלסמות, כולם תושבי הר נוף שהחלימו מקורונה. זה בהחלט סיפוק גדול", סיפרו קלמן ואודרברג.

המיזם נולד אחרי חשיפה לנתוני התחלואה בשכונה, שבה הייתה כמות החולים הגבוהה ביותר בירושלים. לדברי השניים הם הבינו שאפשר להפוך את המשבר שפקד את השכונה להזדמנות. "ראינו שהשכונה שלנו מובילה במספר חולי הקורונה וניסינו לחשוב איך אפשר להפוך את הלימון ללימונדה. אמרנו לעצמינו: 'אם הר נוף מובילה בכמות החולים - היא תוביל בכמות התורמים', וכך נרקם הרעיון – בניית מאגר לתרומת פלסמות".

העשייה בפן הרפואי ובכל מה שקשור לסיוע ועזרה ראשונה לא הייתה זרה לקלמן ואודרברג. השניים, סטודנטים לסיעוד במרכז האקדמי לב במסלול הנפרד לגברים בקמפוס לב, מתנדבים במד"א כבר כמה שנים ובשנים האחרונות מתנדבים גם ב"חובש הר נוף", ארגון חירום ועזרה ראשונה שכונתי כאשר קלמן משמש כחבר בוועד ההנהלה של ארגון "החובש הר נוף".

קריאת ארגון החובש והרב יצחק מרדכי הכהן רובין לסיוע למיזם (באדיבות המצלם)

"עניין תרומות הפלסמות הוא מעט סבוך", הם מסבירים, "גם בגלל שתרומות דם מסוג זה נעשות רק בבתי חולים או על ידי מד"א, וגם בגלל שכדי לסייע בעזרת הפלסמות לחולי קורונה קשים יש צורך בתרומות מחולים שהחלימו והגוף שלהם פיתח נוגדנים. מה שאנחנו עשינו היה לפתוח קו טלפוני עבור חולי קורונה שלאחר ההחלמה יוכלו לתרום פלסמות". המנות שנתרמו שימשו ועוד משמשות להצלת חיים של חולי קורונה במצב קשה, וכן למחקר רפואי במסגרת המאבק בקורונה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר