המדריך המלא לעוגות בחושות, שישנה לכם את הסטיגמה

עוגות בחושות כשמן כן הן, בוחשים את כל המרכיבים ביחד או זה אחר זה, ואופים. אבל אל תיתנו לקלות הזו לגרום לכם לחשוב שהן פחות מוצלחות - המדריך המלא לעוגות בחושות (אוכל, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: pexels)

כן תערבבו אותי

עוגות בחושות כשמן כן הן, בוחשים את כל המרכיבים ביחד או זה אחר זה, ואופים. אבל אל תיתנו לקלות הזו לגרום לכם לחשוב שהן פחות מוצלחות או טעימות מהעוגות שהכנתן מסובכת וארוכה. יש לעוגות אלה טעם של בית, ריח של חמימות וחשק לאכול פרוסה עסיסית כזו לצד הקפה. למרות השם הכללי, יש אין ספור סוגים של עוגות שהן בחושות בטעמים שונים, והמשותף לכולן הוא קלות ומהירות ההכנה, ללא צורך להתפיח או לקרר את הקרם, ולרוב הן עשויות ממרכיבים שיש תמיד בבית. כך אפשר לאפות עוגה במהירות כשהאורחים מפתיעים ומודיעים שהם בדרך ולא נערכתם עם כיבוד.

הפרדה, קיפול? לא תודה

אחד משלבי הכנת עוגות כולל לעיתים הקצפת חלבונים הדורשת הפרדת ביצים. ולאחר מכן קיפול הקצף בתוך התערובת. יש הרואים בכך מתכון לצרות אם לא יידעו כמה זמן להקציף כדי לקבל קצף יציב ואלו החשים שאינם יודעים לקפל את הקצף, שכן אם שוברים אותו בזמן הקיפול העוגה נהרסת. עוגות בחושות אינן מצריכות הפרדה בדרך־כלל, לא נדרשת הקצפה, ולא קיפול אבל יש בחישה בכף או במערבל בקערה אחת, העברה לתבנית והכנסה לתנור. למרות הקלות, יש כמה כללים שכדאי להקפיד עליהם כדי שהעוגה שתתקבל תהיה עסיסית, אפויה היטב ולא תצנח אחרי ההוצאה מהתנור.

  • אם יש במתכון חמאה וסוכר, מומלץ להשתמש בחמאה בטמפרטורת החדר ולא קרה, לערבב אותם היטב בכף או במערבל ורק אחר כך להוסיף את הביצים בזו אחר זו. כך מתקבלת בלילה תפוחה ועשירה והעוגה תיאפה היטב.
  • אפשרות נוספת היא הקצפת הביצים והסוכר היטב עד שהבלילה מקבלת גוון לבנבן, ורק אז להוסיף לה את החמאה או השמן, כך מתקבלת עוגה אוורירית.
  • ניתן להוסיף פירות שונים או אגוזים, אבל חשוב לדאוג שלא יגירו נוזלים רבים לעוגה, דבר שיביא לשקיעתם של הנוזלים לתחתית העוגה בעת האפייה. יש לסחוט מעט את הפירות או לצפות אותם במעט קמח לפני הוספתם לבלילה כדי שיספוג את הנוזלים.
  • חשוב להבריש את התבנית במרגרינה או לרסס בתרסיס שמן ולקמח לפני שמעבירים אליה את הבלילה כדי למנוע את הידבקותה לתבנית וכדי שניתן יהיה לחלץ את העוגה בקלות.
  • אופים את העוגה בחום בינוני של 180-170 מעלות. מומלץ לא לפתוח את התנור במהלך האפייה, כדי לא לקטוע את פעולתם של חומרי ההתפחה כמו, סודה לשתייה או אבקת אפייה דבר שעלול להביא לצניחת העוגה. מביטים מבעד לתנור הסגור, ורק כשנראה שהעוגה מוכנה, פותחים ומחדירים קיסם עץ לבדיקת פנים העוגה. אם הקיסם יוצא יבש העוגה מוכנה.
  • תנו לעוגה זמן להתקרר מעט לפני שתוציאו אותה מהתבנית. כשהעוגה חמה מיד אחרי האפייה היא עלולה להתפרק. שמרו את העוגה מכוסה בטמפרטורת החדר.

עוגת תפוזים, סולת וקוקוס

למרות העובדה שמדובר בעוגה עשירה, נימוחה וטעימה ביותר המרכיבים שלה פשוטים ונמצאים בדרך כלל בכל בית: מיץ תפוזים, קוקוס, סולת, ביצים, סוכר ושמן. את הביצים אין צורך להפריד, אך כדי לקבל בלילה תפוחה ואוורירית, כדאי להקציף אותן עם הסוכר במשך מספר דקות. אל הקערה מוסיפים את שאר המרכיבים ומערבבים יחד. אחרי האפייה מרטיבים את העוגה עם מעט מיץ תפוזים וסוכר מורתחים, וכך מתקבלת עוגה רטובה, עסיסית שאי אפשר להפסיק לאכול. לסיום פזרו שבבי קוקוס טחון.

אם תרצו ליהנות מעוגה זו בגרסתה הטבעונית, המירו את הביצים בחומץ תפוחים, ושאר המרכיבים נשארים זהים. אפשר להוסיף אגוזים קצוצים לבלילה, וניתן גם להוסיף קוקוס טחון לתוך הבלילה אם אוהבים.

בחושה טחינה וסילאן

עוגת טחינה וסילאן היא מסוג העוגות שמתהדרות גם בכותרת בריאות. היא קלה להכנה ומהירה, טעימה לצד הקפה או התה ומתאימה גם לאירוח. היא כוללת מרכיבים שנמצאים תמיד בבית ואינה תלויה בעונות השנה. להכנת העוגה צריך: סוכר לבן וסוכר חום, ביצים, שמן, טחינה גולמית, סילאן, קינמון, קמח ואפשר להוסיף שערות חלבה או ממרח חלבה. כמו בכל העוגות הבחושות, כל שצריך הוא לערבב יחד את החומרים עד ליצירת בלילה אחידה. לפני העברת הבלילה, כדאי לפזר שומשום בתחתית התבנית ועל הדפנות, ואחרי האפייה להפוך אותה ולפניכם תופיע עוגה מנוקדת בשומשום פריך.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר