כולם מוזמנים להתקהל... מול המחשב

בתקופה בה מוטל וטו על אירועים ציבוריים, מוסדות תרבות רבים מציעים אירועים וירטואליים. הכתבה תפרט אודות המצב הנוכחי בעולם התרבות, תציג את האופציה של אירועים וירטואליים ותיתן דוגמאות לסוגי אירועים כאלה (מעניין, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: unsplash)

בעקבות משבר הקורונה, אירועי התרבות הופסקו לחלוטין, חזרו לתקופה קצרצרה ושוב נסגרו עם הגבלות הגל השני, מה שהביא למשבר כלכלי חמור גם בענף זה. כמו כן, אטרקציות ואירועים במצב הנוכחי מאפשרים התקהלות מוגבלת, כאשר בכל יום הדברים משתנים, כך ששום דבר לא בטוח, וההתקהלות הולכת ומצטמצמת.

לפיכך, המקום הבטוח היחידי בזמנים אלו הוא הבית. למרות שהילדים בחופשה והם משוועים לפעילויות, ובני הגיל השלישי חייבים לשמור על עצמם בבית, נוכל להתנחם לפחות בעובדה שאלו ימים חמים והמקום האופטימלי לשהות בו הוא הבית עם המזגן. כתחליף לפעילויות ואירועי תרבות בחוץ, נוכל להתקהל מול המחשב ללא הגבלה, ולצפות באירועים וירטואליים. זאת לפחות עד ששוב נוכל לצאת ולבלות במופעים בתל אביב, אירועים בירושלים, פסטיבלים בחיפה ועוד.

אירועים וירטואליים בארץ

ישנם אירועי תרבות וירטואליים רבים, שחלקם אף ללא תשלום וניתן ליהנות מהם בזום. לדוגמה, במסגרת אירועים בירושלים תוכלו להצטרף מדי יום חמישי בלילה למפגש וירטואלי ללא תשלום של בית אבי חי, הנקרא פרשת השבוע. זוהי סדרת מפגשים בה לומדים בכל פעם פרשה אחרת, והדבר היחיד שתצטרכו להצטייד בו לצורך העניין הוא ספר תנ"ך שזמין בכל בית. תוכלו ליהנות גם מתערוכות וירטואליות של המקום ומסיורים וירטואליים חינם במוזיאונים כמו: צריף בן גוריון בשדה בוקר, מוזיאונים בחיפה, מוזיאון נחום גוטמן בתל אביב ועוד. גם הרצאות העשרה וירטואליות בתחומים שונים בלייב (מוסיקה, ארכיאולוגיה וכו') הן "הזרקת" מעט תרבות לנפש.

אז כן, השידור המקוון בהחלט מאתגר ושונה מכל מה שהכרנו, אך לאנשים הצורכים תרבות זהו המקסימום שניתן לעשות בימים אלו, בעיקר כשמדובר באנשים בקבוצת סיכון ובני הגיל השלישי שחייבים לשמור על עצמם. הם הצרכנים הגדולים של ההרצאות, מפגשי הסדרות ועוד. הגיל השלישי שאינו בקיא בזום או במחשב בכלל, חייב לקבל הדרכה כיצד לתפעל את השידורים המקוונים כדי ליהנות מעושר זה. אפשר לגייס לשם כך את הילדים, וישנם שירותים מקוונים לגיל זה ברחבי הארץ המעניקים הדרכות בזום.

ומה נעשה כשנחזור לשגרה?

לבסוף הכול ישוב על כנו, וכששוב נוכל להתקהל ולהיפגש, נבקר גם בתיאטראות, נוכל לצפות במופעי תרבות, סרטים והרצאות. חבורות רבות שנוצרו בעקבות המפגשים הווירטואליים, יוכלו להיפגש ולעשות זאת ללא המחשב. גם אם עדיין נצטרך לשמור על הכללים של שמירת מרחק ועטיית מסכות, המפגשים האמתיים יהיו מרגשים ביותר. עד אז נסתפק במפגשים הווירטואליים ובאירועי התרבות המקוונים המציעים רפרטואר נרחב לכל גיל ובחינם. נותר לנו רק לקוות שהשגרה אכן תחזור לחיינו במהרה, והעיקר – המון בריאות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר